Mine sider.

12.04.2013

Sjokolade cockies - litt sunnere variant.


I dag har jeg bakt litt. skal ha famile besøk i morgen , feire robin sin 20 års dag.
Da må jeg jo svinge sleiva og lage litt forskjellig godbiter.
Det blei
Oreokake
Cupcakes
Sjokoladecookies.

Her deler jeg oppskriften på cookiesene med dere. Denne varianten er litt sunnere en "normalt" så her kan man kose seg med god samvittighet.

Begynn med å sett stekovnen på ca 180 grader varmlutf - 200 om du bruker over og undervarme.

Du trenger:
***********

200 g romtemperert smør
100 g sukrin
2 egg
1 ts salt
1 ts vaniljesukker
2 dl havregryn
15 g pakepro
15 g fiberfin
100 g grovt speltmel
1 ts bakepulver
150 g sukkerfri sjokolade ( Tagatose)


Rør smør og sukring lett og luftig. Bland alt det tørre sammen. Hakk opp sjokoladen i passende biter - og bland alt sammen med smør og sukrin blandingen. Jeg brukte håndmixer og kjørte rundt til alt var godt blandet.

Bruk to spiseskjeèr og lag topper du setter på en plate kledd med bakepapir.

Pass på ha grei avstand da de flyter ut litt i etterkant.
Jeg fikk 15 stk.

Stekes ca 10 - 15 min, dette må du se an litt, ingen stekovn steker likt.
Ta de ut når du synes de ser ferdige ut, de vil ha en gylden farge i kantene. La de avkjøle seg på platen før du legger de over på rist, fat eller kakeboks.

Jeg smeltet en plate kokesjokolade og tegnet på kjeksen med en gaffel. Hadde på kuler i forskjellige farger som pynt.
Tok meg en smaksprøve og kan med hånden på hjertet si at de var super gode :)









Håper det smaker - skal teste det ut på gjestene mine i morgen og faller de ikke i smak...ja da blir det mere på meg.

God helg alle sammen.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)