Mine sider.

14.04.2013

Oreokake.

Laget Oreo kake til fintfolket som kom på besøk i dag. Byttet ut de ingrediensene som jeg kunne for å spare litt på kaloriene.

Oppskriften ble slik.

2 pk Oreokjeks - knuses til passe små bilter. ( Du trenger totalt 3 pk )
100 g smør smeltes og blandes sammen med kjeksen til en jevn røre.

Trykke "smørkjeksen" ut i en springform,, 24 cm med hjelp av en spiseskje eller noe annet smart.
Sett bunnen i kjøleskapet mens du lager ostekremen og tilbereder sjokolade mouseèn.

Pisk 3,5 dl fløte med 1 sp sukrin til krem.
Ta en pk philadelphia light og rør sammen med 3 dl sukrin melis og 1 ts vaniljesukker
Sett e1/3 del av kreme til side, denne skal brukes oppå kaken til slutt.

Bland deretter resten av krem og ostekrem sammen, vend den forsiktig inn for hånd.
Lag så sjokolade mouseèn, bruk skummet melk - jeg valgte 2 dl.

Legg ostekremen oppå bunnen - så sjokolademouseèn oppå der igjen.
Til slutt har du resten av kremen på toppen.
Sett kaka kjølig, gjerne over natten før du fjerner springformen.

Jeg pyntet med smeltet kokesjokolade, enda litt mere oreo kjeks, jordbær 2 sommerfugler som er laget av fondant.





Smakte veldig godt, selv om jeg synes Oreo kjeksen er vel søt.
Er vel egentlig mere glad i ostekake med bixit bunn har jeg funnet ut.

Du kan også bruke denne oppskriften på Oreo kake, her er det ikke erstattet noe som helst.


Nå er det natti natt folkens - se u :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)