Mine sider.

03.04.2013

Egypt - Hurgada påsken 2013


Denne påsken dro jeg til utlandet, nærmere bestemt Egypt og Hurgada. Vært der ende 3 ganger og hver gang lover jeg meg selv og ikke dra tilbake... Det er faen til gnål og mas på disse egypterne... de er jo som limt til leggen på deg.
Ante fred og ingen fare denne gang, med kort hår og litt dissete kroppsbilde regnet jeg med å få være i fred...men NEI da!!!
Tror de aller fleste er enig med meg i at disse over"hjelpsomme" Egypterne er til å få litt angst av. Jeg er jo vant med å klare meg selv og liker det slik, når noen skal bære strand madrassen min, legge den på solsenga og brett håndkle oppå der, får jeg litt kløe i kroppen. Jeg stod jo dro i ene enden av madrassen og han strand gutten i andre - han SKULLE bære den han, men jeg nekta - og vant, hoho. Jeg vet jo hvordan det er, men skulle ønske at det var litt "roligere" inne på hotell området. Ute på gata så er det jo krig om å få oss turister inn i disse jalla shappene... så der får man jo velge om man vil ferdes selv... men når en betaler en god slump penger for reise og bosted, ja fader... la meg være i fred!!!
Tror en øde øy med en liten kiosk og mat servering er noe for meg, hehe.

Ellers var det varmt og fint vær hver dag. Sola tok noe inn i satan, så måtte smøre med solfaktor 30 hver bidige dag...noe jeg ikke har måttet gjøre før. Vi blei brente og fine - fungerte som varmovn stort sett hele uka jeg var der...hottere en hottest. Vi fant ut at vi skulle "gjemme" oss ute på en holme, det gikk en slik halvmåne rundt og vi benket oss til nesten ytterst på denne. Der var det litt frisk bris fra havet så det var ganske digg ligge der. Og taktikken var at hver gang vi så en egypter med en mappe under armen nærme seg, ja da læp vi ut og badet. Men kjøre vene, de ropte jaggu etter oss, rart de ikke hoppa utti spør du meg. Her skulle det selges... men jeg lot meg ikke friste. Er ikke der for å dilla med av hobby massører...



Det var utroliiig langgrundt i denne "sjøen" våres. Her kunne man gå og gå før man fikk huka seg ned for å gjøre det man pleier gjøre når man bader.... nemlig tisse!!
Ute i sjøen var det lange sandbanker man kunne spasere seg en tur på, her gikk det både folk og dyr - reine søndagsturen. Vannet gikk så vidt til anklene.

Vannet var ikke spesiellt varmt de første dagene, man stod på tærne og ba til de høyere makter om at man skulle greie dyppe seg.
Det ble litt bedre uttover, men ikke noe pisslunka vann slik det er i oktober mnd.
Det var en del fisk der, vi så en ekkel ål den siste dagen... da mista jeg litt lysten på bade...isj!!!


 Vi hadde frokost og middag i prisen, noe som egentlig er veldig greit. Middagen var rimelig standar og i grunn litt "kjedelig" Stod noen kokker og serverte kjøtt til oss, de var stort sett veldig gjerrige så vi måtte jo be om mere kjøtt flere ganger. Så var det kaker og andre saker til dessert, egentlig smaksløst - som resten av maten...de vet ikke hva krydder er!

Rommet var greit, vi hadde king size seng begge to...og en sånn liten kasse tv, hehe - flatskjermen er ikke poppis der nede. Men vi hadde 2 filmkanaler som ikke var dubba - DET var ganske deilig, dritt lei av at alt strort sett er dubba til Tysk.

Med i prisen hadde vi hver kveld i 20 tiden, en deilig eim av kloakk sivende inn...fra badet, lukta mildt sagt bedriten dritt. Vi lukket igjen badedøra, men når man skulle på do, ja da skal jeg si man fikk trekke pusten og holde den til man ble ferdig, det luktet jo lik og gammel fordervelse!!
Ved siden av dette, hadde vi innsekts mannen som vi valgte å kalle han. Han hadde en sak på ryggen som han gassa opp, den bråkte noe sinnsykt...så gikk han spraya plenen... Man trodde jo det var krig utenfor når han kom og den lukta som ble etter han.... oi oi oi...det var gratis rus for å si det sånn.

Dette var mye negativt...hehe, men det var mye rart der nede - unødvendig styr som jeg ikke er så veldig glad i. Utenom dette var stedet veldig fint, bra renhold og alt i alt.... jeg drar ikke tilbake på samma sted igjen ;) Og synes ikke det var verdt pengene sånn egentlig - men sol og bading veier opp for alt, det var deilig med litt D vitamin, jeg trengte det :)

Poster noen bilder nedenfor, så ta en titt om du ønsker :))
Hotellet het grand seas resort...lå i delen de kaller "nye Hrgada".
Nærmeste nabo var en bilvei og en ørken, så ikke noe spes kjøpe akkurat på dette stedet.








Håper alle har hatt en fin påske og kost seg skikkelig :))





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)