Mine sider.

21.03.2013

Fotokurs og luer.


Da er jeg i gang med fotokurs - over nett , faktisk via Facebook. Mere praktisk kan det vel ikke bli???
Kom over en blogg med ei jente som drev med forto og hadde et par ledige plasser på kurset og da sa jeg jammen ja takk til det :)
Besøk bloggen hennes HER. Mange fine bilder og inspirasjon.

I går var det fyttigtisen så kaldt, ja forresten dagen før også, og dagen før der igjen, brrrrrr. Sur vind og bare dritt, haha.
Jeg fikk hevet meg inn døra i garnbutikken og så mitt snitt til å kjøpe meg to nøster Soft alpakka fra Sandnes...tanken var å lage votter...jeg frøs nemlig langt inn i sjela og spes på fingrene der jeg sto.
Vel hjemme blei det strikkesperre, noe så veldig også...
Neida...så vottene blei til to babyluer... tror jeg får kjøpe meg votter!!!

Vel i såfall så blei de som sagt 2 babyluer, skal ta bilder av Isabella i morgen, så da tenkte jeg det var greit med noe nytt. Også fikk jeg prøvd det nye kameraet mitt litt... jeg er jo litt grønn på noen av innstillingene, venter på en stor AHA opplevelse, men kan jo ta tid det, haha.

Meeen nedenfor jeg gir dere mange intrs bilder av lua, i div vinkler og gud vet hva jeg ikke fikk til - ja om jeg i det heletatt fikk til noe ...hoho.
Alt i alt syns jeg jeg greide få ganske fine bilder jeg da... så det så!!


Her er det sikkert en haug av nybegynnerfeil og små snusk.
Men de overser jeg glatt, inntil videre.
Jeg har kun brukt dagslyset fra vinduene mine, en krakk og den hvite murveggen som bakgrunn.
Her bruker man det man har en så lenge.
Det hendte blitzen poppet opp, jeg testet jo ut forskjellige innstillinger... blittz var fy fy...

Denne var enkel...et nærbilde, hihi.

Dere må jo se bort i fra den vakre glass dingsen som fungerer som hode.
Det er den eneste greia jeg har med rett fasson...så den får duge.
Vurdert kjøpe meg et hode, sjekka både ebay og etsy... men var mye stygt ...grøss!!
Mulig det blir et i isopor eller i glass.
Det som er morro er jo å jobbe med bildene etterpå i redigerings program.
Dette er jo enkle bilder, her skal det ikke så mye hokkus pokkus til, disse skal jo brukes i Epla butikken min og på facebook. Blir vel værre med andre typer foto.

******
Vel over til neste lue...den var litt mere "artig" å ta bilder av.
Gidder egentlig ikke skrive så mye til hvert av bildene.
Ser jo at jeg kunne ha ordnet lua litt penere på noen av dem osv... får bli mere oppmerksom på slikt med tiden.
Var vel mere fokusert på å prøve ut de forskjellige funksonene på kameraet og div vinkler.
Ja, ja...er det ikke derfor man øver da??

Må sies at vi har ikke startet med selve hvordan ta bilder delen enda, så dette er kun mitt verk, ene og alene.
Hmmm, liker i grunn dette bildet godt.




Dette bildet elsker jeg... liker den blury bakgrunnen og den fløffy, klare dusken.


Liker i grunn dette også, selv om jeg ikke helt er enig med meg selv ang gulvet...
hadde det vært finere med hvitt???


Det var jammen det.

Kan jo legge til at luene finnes straks i min epla butikk - for salg.
De er veldig egenomponerete, vel og merke etter ideèr fra bilder all over the internett... heter det PLAGIAT??? hohoh...
Du kan finne luene på Babyzonen på facebook eller Babyzonen på Epla.
Jeg har salg i butikken, så løp og kjøp :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)