Mine sider.

07.09.2012

Strømper og andre små "syssler"


Gjesp.... er så trøtt og sigen om dagen, skikkelig trøtt i nepa og generelt hele hue.

Har drevet på med Marius strømper. kjøpte et oppskrift hefte og strikket etter dette.... men strømpa blei alt for stor og vid så måtte rekke opp. Prøvde igjen med å legge inn oftere, men nei.
Strikket det blå etter mønsteret med et halvt nr mindre pinner, ble bedre, men ikke bra nok.
Så rakk opp såååååååååååå mange ganger. Til slutt ordna jeg mitt eget mønster og da blei det bra :)


















Måtte legge inn nedover mye mere en hva oppskrifta tilsa. Googlet litt og så samme strømpe strikket av andre, disse var også store nederst. Syns den skal følge benet greit inntil nedover-
satt sammen gangen i mønsteret selv, sikkert ikke det mest originale, men, men. Syns det blei ganske bra.






Ikke festet tråder og presset, venter til begge er ferdige, så får jeg ta et bedre bilde.

Skal jo lage et par med lilla bunnfarge også, kan bli spennende.
















Kjøpte meg også Familiens strikkebok her om dagen. En del oppskrifter det er kjekt og ha, bla bleiebukser, luer og litt annet div.

Fikk en pakke med garn fra Strikkenett.no i dag. De hadde tilbud på Dropsgarnet Alaska - 100% ull. så blei det og noe bomullsgarn + 2 nøster lin/bomull.







Har laget litt lyslykter innimellom og noen glass "varmere" måtte bare teste det - om de ble så vakre.... ja det er en annen sak, hehe.

Denne er heklet i mohair Kitten, en lodden liten sak.
Heklet i Lerke, et av mine favoritt garn.
Også heklet i Lerke, men her har jeg heklet frem og tilbake, blir en litt annen effekt da.
Bunnen er bare halv, var et lite prove prosjekt :)
Denne har jeg strikket, skulle egentlig bli en "koppe varmer" men blei  veldig grei utenpå Signatur lyset mitt :)
Lyset synes greit igjennom her selv om den er tettere laget en de som er heklet.
Brukt et ullgarn og pinne nr 7.


Strikket "koppe varmer". Brukt Viking garn, noen rester jeg hadde liggende. Strikket på pinne 7.
På denne blei det et hjerte, men ser jeg må gjøre det litt annerledes neste gang.

Denne er lik den ovenfor, bare at her har jeg laget "bølge" effekt.
Kjekke ting ha utenpå glass eller kopp når du har noe varmt oppi.
Man slipper brenne fingrene av seg.


Ønsker alle en riktig god helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)