Mine sider.

26.09.2012

Mere rydding.


I dag har vi ryddet enda mere i huset til bestemoren min, og i kjelleren fant vi jo litt av hvert.


En flat og en dyp tallerken med Disney motiv. Disse har vært
mamma sine da hun var liten.
Tror jeg må lete opp det resterende i serien, eggeglass og kopp vet jeg det
finnes.
Tingene kommer fra Stavanger Flint.

Enda en dyp tallerken fra mammas barndom.
Her kan man pugge alfabetet mens man spiser.
Fra Egersund flint.

Denne fant jeg bare 2 av, den er fra Stavanger flint

Fant 4 stk av disse fine, dype skålene fra Figgjo. syns de
var pene så tok de med meg :)


Disse to koppene fant jeg også bare to av, de er fra Figgjo og heter Astrid.

Ja brød skal det bli, hehe. Nydelig fat fra Stavanger flint

Disse fant jeg 5 stk av, det var ikke mye synkront før i tiden.... allt i
forskjellig antall.  Regner jo med noe har gått i knas, mye
av dette er jo fra oldemoren min sin tid... Disse syns jeg var pene, finner ikke ut hor de kommer fra,
ikke merket noe sted.
Husker disse stå på hylla over kjøkkenbordet hos bestemoren min, nå fant jeg de igjen
i en eske i kjelleren. Nå står de på hylla mi
på kjøkkenet, artige syns nå jeg.
Fant heller ikke noe merke på de, så aner ikke hvor
de kommer fra.
Fat for godteri elskere, hehe - her er det bare fylle opp med
forskjellige sorter.
Enda et umerket fat.... så aneeeeeeeeeer ikke hvor dette er laget.
Koselig julefat, dette er fra Figgjo. Skal frem nærmere jul vet jeg :)

Krystall bolle - aner ikke fra hvor, ingen merke. Husker denne kom frem  ved juletider da
det vanket litt godis på oss ungene.

Enda mere krystall fra ukjent "utgiver".

Til slutt et oppbevaring glass... mener det bleide være appelsin marmelade oppi denne,
og den hadde fast plass i kjøkkenbenken. 

Har enda mere ting & tang stående igjen, har snart ikke plass til alt... tror jeg må leie eget lager - eller utstillings lokalet :)))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)