Mine sider.

24.09.2012

Skattene blir tatt i bruk.

Da har jeg fått både heklet og strikket nye trekk til glassene jeg fant hos bestemoren min, lyset er tent og alt er på sin plass.
Jeg har brukt et garn fra Drops som er en blanding av lin og bomull på begge lyktene. Godt garn og hekle av, greit strikke også, men kanskje ikke hive seg på de største prosjektene, føler det fort kan bli ujevnt.
Slik ble de seendes ut. Brukte krok nr 4 både på hekling og strikking.

Her er glassene like etter "fangsten".

Det største fikk en strikket variant, som består av en rett - 2 kast rundt pinnen og en rett,
neste pinne strikkes det 1 rett - slipp de 2 kastene av, så 1 rett. Disse to pinnene
gjentas til du har den så lang eller vid du ønsker. Jeg har tatt min på
langs. La opp 14 eller 15 masker til denne.
,
Jeg har heklet 3 omg med fm nederst, kanskje ikke så lett se
på dette bildet. Dette for at den skal sitte bedre og se penere ut.
Øverst har jeg heklet 2 omg fm og en blondekant helt til slutt.
Så tok jeg garnet dobbelt og heklet en snor i lm som jeg festet innimellom i hullene
på blondekant raden.
Herligheten fikk plass på det nypussede sølv fatet :)

Her er den hvite, den er heklet og er med bunn.
Kun brukt halv staver til denne, som gir et fint resultat.



Så har jeg fått heklet et mobil/iphone etui - heklet i halvstaver i det samme garnet som lyktene.
Sydd på en knapp og laget en hempe som festes rundt. For litt siden lagde jeg tova hjerter, brukte et av de på fremsiden, for litt dekor.

Her er fronten på etuiet.....

....så har vi baksiden med knappen....

...til slutt et nærbilde av selveste bamsen :)

Også fått heklet en kyse som jeg har syd blonder på.
Her har jeg brukt garnet Paris fra Drops, et veldig behagelig og godt garn hekle av.
Det er fint til å strikke/hekle kluter med også :)


Det var vel det hele for i kveld, ha en strålende fin mandags kveld alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)