Mine sider.

01.09.2012

Mariusvotter.


Ferdig med et par Mariusvotter på bestilling. Har igjen to par strømper så bare henge i.
Mønsteret satt jeg sammen selv og selve "grunn" oppskriften med maskeantall i henhold til garn tykkelse, fant jeg på Drops.
Da var det bare mekke sammen da, og her er resultatet.


Hovedfargen skulle være hvit, så valgte da mønsteret i blått og å avslutte vott samt tommel med rødt for å få en helhet.
Heklet en rad fm øverst på vr.borden, synes det blei en grei vir, hva syns dere?

Tenkte en stund på om jeg skulle ha noe mønster på tommelen, men droppet dette.
Vet det er flere måter strikke tommel på, har sett en som liksom går på skrå fra hjørnet og tvers over - om det kan forklares slik. Vet ikke hva jeg synes om denne måten, grei og enkel er den. skulle gjerne hatt tommelen mere "bal"på håndflaten. får teste det en annen gang. håper kunden blir fornøyd i det minste :)

Disse vottene er i str M/L - passer en normal jente/dama hånd.
Strikkes på bestilling for kr 280.-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)