Mine sider.

28.08.2012

Høsten er visst her.


Da jeg stakk hodet ut døra i dag, rakk jeg akkurat kjenne et par regndråper på nesa. Et vindkast fikk gule blader til å sveive over utebordet - som for øvrig har fått helt nye blomster,,,, Eller... har kjøpt lyng, den greier seg selv og dekorativ er den også. Snudde like godt rumpa til både lyng og regn og gikk inn igjen.
Fant frem fyrstikk esken og fikk tent litt lys.


Det er koselig med høst og den tiden man igjen kan tenne litt lys inne, utenom mygg lys da... men de lukter jo dritt. foretrekker vaniljeduften fra signatur lyset mitt isteden gitt.





Har fått ferdig en bestilling, en genser og et par vanter. Ble selvkomponert begge deler.



Genser i hvit babyull strikket i dobbelt garn, str 6 - 9 mnd.
Her har jeg heklet hjerte, på forsiden er hjerte opphøyd på ene siden og "mom" har fått heders plassen foran.
Baksiden er tilegnet "dad". Bokstavene er heklet i lm og sydd på.


Her er PC vantene jeg lagde.


Disse er unike, eneste i sitt slag, haha. Han som skulle ha de satt på feie i forteltet og frøs på fingrene, har vel noe med den norske sommeren og gjøre eller????
Så han ønsket seg vanter uten "tupper"... så da ble det det da.
Slang på en alfa krøll, eller krøll alfa som det heter.
måtte jo markere bruken av de ;)
Til slutt heklet jeg fm rundt hver finger og kanten oppe.

Men så kommer vi til Dorthe genseren, den blei faktisk til lomme/veske tøfler....
Fant ut at den var gørr kjedelig å strikke, så rakk opp. Like greit, har bestilling på 4 par sokker, 2 par Marius strømper og et par Marius votter... så tror den Dorthe genseren hadde blitt umoderne før jeg hadde blitt ferdig.

Disse tar jeg 170 kr for - (garnet er jo pissdyrt )
Strl 39 - 40.

Da er det bare manne seg opp til herr Marius og frøken sokk da... ønsk meg lykke til....

2 kommentarer:

  1. Hallo datteren min.Dette ble da riktig så fint...Du har da arvet noe positivt fra meg ..he he .Vi er flinke begge to om jeg må få si det,men du er en god del raskere på labben en meg.Får jo ikke sitte i fred så lenge heller jeg da .Snart ferdig med bolen på Fanakofta til vesla.

    SvarSlett
  2. Hola mamma.... Blir annerledes når du kan sitte i fred, da hadde du nok vært raskere ferdig. Har begynt på det første paret med sokker nå, i strl 35.
    Håper kofta blir slik den skal nå da, fant det jo ut til slutt, takk og lov.

    Og har nok arvet mye positivt fra deg skjønner du :)

    SvarSlett

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)