Mine sider.

25.08.2012

I love mom & dad genser + litt annet.


Driver å strikker en genser på bestilling og er snart ved veis ende. Tuklet litt med hvordan jeg skulle løse oppgaven. Det skulle være en hvit, plain genser med et rødt hjerte og skriften i i hjerte mom forand og i hjerte dad bak.
først tenkte jeg å brodere skriften med maske sting, men siden jeg snart når mitt klimaks hva hormoner angår denne uken, hadde jeg ikke tålmodighet til det. Prøvde flere ganger, fant frem beskrivelse på nett og alt, men nei, det skulle visst ikke være så lett. Da formelig ryker det ut av ærene mine og jeg blir mannevond på alt og alle.
Men etter mange timer med testing, blei det et egenkomponert heklet hjerte...ja det blei jo to stk da.
fikk sydd de på og la fra meg arbeidet, orka ikke mere den dagen.
I dag har jeg fått på hjertet bak også, samt skriften. Løsningen ble å hekle lm rad som jeg sydde på samtidig som jeg formet bokstavene. Tok en side i dag, andre får jeg ta i morgen.
Her er isåfall resultatet.


Baksiden av genseren,

Her er forsiden, teksten tar jeg i morgen.
Str er 6 - 9 mnd.
Fant grunn oppskrifta på sidene til Drops og strikket med dobbelt baby garn på pinne nr: 4.


Har fått strikket en bleiebukse også. Tuklet rundt på nett i går for å finne en oppskrift, men gjorde ikke det. Så havnet jeg inn på en blogg der jeg så hvordan det var gjort før de sydde den sammen - og da var det jo ingen sak. Oppskriften kommer senere, så trøblete det var å google oppskrift på bleiebukse, så legger jeg ut hvordan jeg selv gjorde det. Skal i gang med en til i lyseblått, så oppskriften kommer med den.

slik ble nå resultatet:

Kan jo kjapt fortelle at jeg her la opp 62 m på pinne 4 i garnet Duo.
2r og 2 vr til vrangbord  - så lang su selv ønsker og deretter rillestrikk. Fell qm i start og slutt på hver 2 omg helt til  det er 4 m igjen på pinnen, fell disse strikk 2 og to sammen, snu og strikk de 2 m som er igjen sammen.
Sy sammen vr og brett snippen opp og sy sammen alt slik at du får hull til bena.
Jeg valgte hekle rundt bena - 3 rader med fm og 4 rad 1 fm 2 lm og 1 fm i 1 lm - gjenta dette rundt.
Øverst heklet jeg 1 rad fm...så en rad med fm 2 lm hopp over en fm - fm i neste.
Avslutt med fm i fm og fm rundt de 2 lm.
Hekle en snor som du trer inni hullene på 2 omg, slik at su kan snurpe sammen buksa.

Heklet en blomst som jeg sydde på.

Og et matchende hårbånd av den lille garnstubben jeg hadde igjen.

Dette er laget i strl 0 - 3 mnd og selges for kr 255 kr pr sett om noen er intrs.

Ellers har jeg fått hvert i bursdag til søstern, hun fyller 33 år på Onsdag. Laget litt cacke pops og punsjeboller.
Fikk hjemmelaget pizza som smakte sååååå gooodt og ostekake som smeltet i munn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)