Mine sider.

22.05.2012

Marsmellows cake pops.



Her kommer oppskriften på marsmellows cake pops ( MMCP ) som jeg lovte i et tidligere innlegg.
Det er et lett alternativ til cake pops laget av "deig".

Du trenger:

Marsmellows











Smeltet Candy Melts eller annen sjokolade. Bare putte i en skål og smelte i microen.

Bruk sugerør/grillpinner eller pinner kjøpt på feks Cacas.
Dypp enden av pinnen i den smelta sjokoladen og stikk den inn i MM. Sett den på hodet på en tallerken, og når du er ferdig med alle, setter du alt i kjøleskapet i 15 min tid. Slik at de får tid til å smelte.
Candy Melts er lett jobbe med, den får passende konsistens og den drypper ikke.






Slik satte jeg mine, på hodet i en folie form.





Ta frem det du vil pynte de med og legg det på div skåler, slik at det blir lett dyppe MMCP.
Smelt mere candymelts eller sjokolade.
HER finner du forslag til pynt du kan bruke.


Tok visst ikke noe bilde av selve dyppingen, men pass på og ikke vri for mye, da kan pinnen løsne fra MMèn
Det kan være lurt få tak i en oasis - sette den i bunnen av en kopp eller noe annet - og dekke den med solv folie. Lettere stikke pinnene inn slik at de står skikkelig. Eller fylle opp en kopp, vase eller hva det måtte være, med nonstop eller annen godis pinnene står stabilt i.


Hvordan du pynter... ja det er opp til deg.
Jeg kjøpte spiselige øyne og lagde et par fjes. Kan ikke skryte på meg at de blei "søte" men, men, et spesielt preg kan jeg nok si de fikk, hehe.

Det er i grunn bare google seg frem på nett, ligger utallige forslag på hvordan du kan pynte og lage dette.
Legger ved noen bilder helt til slutt, slik at fantasien kan settes i sving.

Det kan lønne seg kjøpe fargepenner, som da kan spises... da kan man lett markere eller tegne på detaljer. Det er det neste jeg skal unne meg....spiselig tusj ;)











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)