Mine sider.

20.04.2012



Hei og hopp.

For tiden driver jeg med litt forskjellige prosjekter. Går mye i hekling av lapper, noen til tepper andre til klær. Det meste blir lagt ut for salg i Epla butikken min. Så bare gå inn og ta en titt. Er ikke så mye der enda, men det kommer etterhvert. Det blir en del barnetøy og utstyr - dette er ting som ikke tar for lang tid. Lappeteppene er noe jeg har på "si" som går sin vante gang og blir ferdig når de blir ferdig.
Har et par barnekjoler jeg har lyst til å strikke, så får se om jeg setter planen ut i "livet"

Her har jeg heklet noen småting. kun sett på bilder og prøvd lage maken. Om det ble likt, ja si det, hehe.



















Her har jeg heklet to smekker som jeg har testet ut litt av "pynten" jeg lagde på.
Smekkene er egenkomponerte, kun sett på div bilder, men fant aldri noen oppskrift - så blei litt fri fantasi.






Brukt de små blomstene som pynt









Er jo litt "guttete" disse her - har to "jente" smekker under bearbeidelse i min lille hjerne.









Smekkene er til salgs i 2 pac for 150 kr.











Her har jeg startet på enda en lappe genser. Denne er heklet litt annerledes en den første.
Droppet lappene med striper, selv om jeg likte den varianten veldig godt. Det ble jevnere med "like" lapper. Genseren blir også større en den første, selv om det er heklet i samme garn og stort sett helt likt med den forrige. Satt sammen lappene litt annerledes så mulig dette er årsaken - sammen med at jeg droppet stripe lappe varianten.
Regner med denne vil passe til en 4 -5 åring.


Ellers var jeg en tur oppe på loftet til mamma her om dagen, og der trengs det en opprydding - for å si det mildt, hoho.
Der ligger hele 90 tallet og sikkert rester fra 80 tallet også. Mye intrs der oppe, en del treverk som kan males og bli topp moderne. Ser frem mot en skikkelig opprydding, tror man kan finne MYE "bra" ting der oppe.

Tok med meg dette fatet - det er i sølv og ganske stort. Skal bruke det som lys fat . Har en liten ide i hodet om hvordan dette skal bli. Må først få kjøpt noe søvlpuss få vekk sorte flekker og missfarging.`
Bildet under er ikke av mitt fat, men et jeg fant på nett.
Fatet mitt er ganske stort, så kan bli mange varianter av lysholdere på det.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)