Mine sider.

23.12.2011

"Konditonering" på høyt nivå :)

I dag har jeg fått gjort den del ting og tang. Handlet julegaver med sønn min - greit velge ut gaver når andre betaler ;) Vi traska nå hjem med posene våre og vel hjemme lagde jeg noen bedårende marsipan griser, mus og nisser. Det tok slutt på konditorfargen under veis, så det blei ikke all verden med fargeglede - men tok det igjen med fri fantasi. Dog litt hjelp fra div bilder jeg hadde funnet frem på nettet... men langt fra like perfekt. Vil si mine ble sjarmerende om ikke annet.
Vasket hus hos en venninne har jeg også gjort. Vi fikk til og med opp juletreèt, bare pyntingen som gjenstår. Vel hjemme igjen fikk jeg ordnet med et par gaver. Det er i siste liten jeg jobber best, hoho - så nå ligger de pakket inn og venter på sin rette "eier".

Legger ut litt bilder av mine kunstverk - bare å nyte :)

Først triller jeg en kule marsipan rund før jeg former det som blir nese litt spisst.
Jeg trykker den spisse nesa tilbake, slik at det ser ut som 
grisen har løpt på veggen og fått en trøkk.
Skjærer så et snitt slik at jeg får munn. Triller en liten bit
marsipan farget med rød konditorfarge, til en rund kule og legger i
munnen på grisen
Stikker hull til nese med en kakepinne
Former deretter ørene, trykker en liten bit marsipan flat, bretter
den sammen og fester den på hodet til grisen.
Stikker hull til øynene med en kakepinne og setter inn to sølvkuler.
Triller så en passe tynn pølse som jeg former til en"snurre" hale.
Egentlig bare følge bildet, er ikke så vanskelig.


Grisefin i profil da :)

********

Nå over til "hatte" nissene mine.
Ta en grei bit marsipan i en plastpose, lag en fordypning med fingeren og hell i 
konditorfarge.
Bland så godt ved å kna marsipanen igjennom plastposen.

Trill så to kuler, en litt større en den andre. 
Den største er hodet og den minste nesen.
Ta en bit av den rosa/røde marsipanen og form som en hatt.
Lag en fordypning i den som på bildet.
Hatten skal gå godt ned i fjeset på nissen.

Fest hatten på hodet til nissen og sett på nesa.
Form hatten slik at den dekker hodet og fjes, slik at bare nesa synes.
Trill en smal pølse og legg rundt "lue" kanten.
Denne pølsa kan fint farget med hvit konditorfarge, men det hadde ikke jeg.
Vips har du en sjenert nisse :)


To "hatte" nisser klare for jule bruk:)

********

Andre griser og mus.



Her har jeg en annen gjeng som jeg også lagde.
Har ikke bilde av fremgangsmåten. Mobilen min blei jo helt seig av marsipan
når jeg drev på, så vidt jeg fikk til trykke på tastene til slutt.

Altså, de ser jo ikke helt "gode" ut disse figurene. Litt mongoloide 
og hjerneskadet  - mulig svineinfluensa`n har tatt dem.
Men originalt uttrykk skal jeg ha for :)


Her har de to sjefs grisene fått på seg gull sløyfa, klare til "svinegøy"
 julaften.
I grunn skal de ta plass på kransekake hornet fra helvete i morgen.
Men de får stå og trimme busta i en plastikk boks over natta.

Lagde forøvrig flere punsjeboller, siden de fikk ben å gå på i går.
Betta`n likte de svært gått og brått likte Robba`n dem også.
Så sveivet i gang en ny porsjon. Lagde med o`boy i stedet
for kakao, hadde jammen gått tom for den slags.
Trillet mindre kuler og kan derfor spise flere, hehe.
Vel... de blei like gode som sist var det jeg egentlig skulle frem til.



Nå tar jeg kvelden, det er i grunn langt på natt.
Natti natt på dere alle.









1 kommentar:

  1. This brazilian hair is amazing. I loveeee the hair,just what I was looking for. so fast shipment length is great,bundles are extremely thick and full from top to the ends, and they are Super Soft. I ordered this lace wigs uk 2 weeks ago, there are no split or nappy ends on the hair.Before I installed it I wash it, no shedding and lace wigs retains excellent condition. No strange smell, soft and smooth'no split ends is my first impression. I'm sure I will buy hair from this vendor again, either my cousin or my friends loves my brazilian hair my cousin and my friends ask me where to get the hair I told them get it from you, thank u so much. If you are looking for quality hair,then look on more. So I order my hair on a Thursday and received it by Saturday which is super awesome I order a 16 18 20 22 inch cause I like my hair really full when I opened my packaged really well in this cute lil box the human hair wigs feel really amazing super soft no smell to it at all I will be installing really soon also I got some free lashes I will be returning back to buy more hair.

    SvarSlett

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)