Mine sider.

01.10.2011

Sorte hull???

 



 Ja da snakker jeg om svarte hull i hukommelsen, finnes det? Eller kan man være så stresset eller distre at man virkelig ikke får med seg alt til tider?
Nå har jeg "mine" perioder innen slik "glemsomhet", spesielt om det er mye som skjer, trøbbel på jobb, mistrivsel, eller ting som gnager og plager en. Har man det f.eks tøft i et forhold så kan man jo bli helt koko i knotten, men jeg kan ikke skryte på meg noe forhold da, siden jeg er veldig singel, haha. Men har andre ting hengende over meg, må finne meg en ny jobb.... med dette blir det da økonomiske sider osv osv. Isåfall... denne uken har jo vært topp.... sånn virrete sett. Jeg begynte så friskt med å skrive en ny roman og det gikk som smurt, masse ideer og greier, tror faktisk jeg brukte opp alt av. Avtalt møte med en gammel kjenning som driver et forlag og vi skal diskutere den romanen jeg alt har skrevet og sendt inn... Alt handler jo om penger her i verden, ting må beregnet og kalkuleres. Men jeg er ved godt mot og krysser fingrene for at det skal bli noe "stort" ut av prosjektet. Siden jeg nå er arbeidsledig og har en del kreative sider, må de få utløp og da skriver jeg.


   Egentlig skulle jeg ha lest på kost og ernærings studiene mine, men det blei utsatt en dag. Men fikk jo startet med dette også da om sider. Leser om fett og fettforbrenningen i kroppen så er jo rimelig greit kunne. Hullet i hukommelsen kommer jo sivende inn her...for husker man alt man leser? Nei og det er jo helt normalt, man må jo lese over stoffet et par ganger. Men er jo så helvetes mye navn på celler og tarmtotter - gått igjennom mye av dette da jeg gikk på PT studiene så kjenner jo igjen mye. Men vi pugget jo ikke indre organer på den måten. Vel, litt sånn diffust sort hull i starten av uka, men være skulle det bli.
   Har jo tatt meg sammen og er i gang med treningen igjen og det er jo vel og bra. Spretter nedover i fin været, drar innom minibanken og tar ut 700 spenn som jeg putter i lommeboka, stapper alt ned i sekken og av sted for trening. Alt går glimrende og jeg stikker innom butikken på vei hjem og handler litt mat osv.


Neste dag, er det på trening igjen, trøtt i trynet rusler jeg nedover og det er da det starter...når jeg skal låse inn tingene mine i skapet.
Tenker at jeg må legge nøkkelen et lurt sted. Pleier ha den i en strikk rundt drikke flaska, men den stikken hadde jeg brukt til noe, så var ikke der. Klapper igjen skapet, fyller drikkeflaska med vann og går og trener. Ja til og med 30 min sol bevilger jeg meg!
Så svinger jeg mot døra til garderoben og tenker, nøkkelen....hvor i helvete er nøkkelen? Fort raser det igjennom hodet mitt, glemte jeg låse, nå er vel alt av penger , tlf og ipod borte. men skapet er låst det, det dingler en hengelås mot meg. Problemet er jo at jeg kan ikke huske ha smekket igjen låsen og tatt med meg nøkkelen. Blir litt satt ut, pleier jo komme på HVA jeg har gjort!! Ser rundt meg, tenker jo jeg må ha glemt den på vasken el noe, men nei.... Så er det bare hente den store tanka og klippe klipp.
Ja, ja, jeg stusser jo litt på hvor fort jeg tenker en ting for så glemme det, men greit nok... finner ut jeg må ha lagt nøklene på vasken da jeg fylte vann også gått. Vel....er 3 eller 4 gang dette skjer, men da har nøkkelen ligget i bunn av sekken.
Stikker innom posten for å sende en pulsklokke jeg har solgt, apotektet for hente no greier og ica for å handle. Vel hjemme får jeg besøk av en venninne og resten av kvelden husker jeg, hoho

 
Neste dag går med på lese og gjøre oppgave, kjøre søppel og fikk igjen besøk. Ber besøket kjøpe med seg noe greier og tenker jo at jeg tok jo ut 700 spenn på Tirsdag så har jo kash. Men da jeg tar opp lommeboka er alle pengene borte!! Da jeg begynner og tro at noen kødder med meg...må sette meg end å tenke... gikk inn på nettbanken for å se at jeg virkelig hadde betalt med kort, slik at jeg ikke husket feil. g ja, det hadde jeg jo. Begynner og tenke for å rekonstruere... først husker jeg helt feil om når jeg tok ut pengene, men etter 12 timer kommer jeg på at det var en Tirsdag og ikke en Onsdag. Husker pengene lå i lommeboka og at jeg tenkte jeg skulle legge de i den andre lommen, der myntene lå, men husker ikke om jeg gjorde det. Leiter hele leiligheten rundt, til og med søppelposen endevender jeg, lukta dritt for si det mildt, rester av salat og feta ost er ikke spes digg rote rundt i. Så til og med i fryseren, haha.... mulig det lå en bunke med pressa sedler mellom kylling kjøttdeigen....eller ikke.
Altså, jeg blir ikke forundra om det står noe splitter nytt på hylla her, eller henger noe nye klær i skapet.... kanskje jeg har hatt et sort hull og dratt på shopping??? Ha ha, kanskje jeg har kjøpt sex og våkner opp med gonore?? Håper det var et konge nummer isåfall;)

Pengene må ha spretti ut av lommeboka mi noen cm fra nesa og øya uten at jeg har sett det... en 500 og 200 lapp er jo liksom vanskelig se og veldig ofte hopper de jo bare dit de selv vil, men som regel får man en vare i retur.
Ja, ja.... samme mye jeg vred hjernen...så fant jeg ikke noe logisk svar. Og ingen har tatt de, for det har faktisk ikke vært mulig på den tiden.

   Neste dag går vel ganske greit, ingen sorte hull - som jeg vet om, hehe.
Meeen i dag da...så får jeg mail av han som kjøpte pulsklokka... han lurte på hvor puls beltet var.
Jeg var jo sikker på at det hadde blitt sendt med, så begynner skrive at jeg hadde sendt det. Begynner tenke at herregud, kanskje jeg skal ringe posten og spørre om det hadde blitt liggende igjen der.
Først sjekket jeg skuffen der alt hadde ligget...haha og hva fant jeg, jo da...fuckings pulsbelte!!!
Det er jo ikke lov vettu og drive slik. Tenkte at jeg kanskje gikk i søvne og gjemte bort alle ting. Tok jo frem pulsklokke og belte og satte strikk rundt belte for at det skulle være lettere ha med gjøre, la alt på skjenken for så putte dette i sekken. Funnet ut jeg må ha lagt det i denne skuffen også kun tatt opp klokka, men burde jo sett dette da jeg skulle sende det??? At beltet ikke var der!!! MEN NEI DA!!!

   Hvorfor skjer slike ting?? Hvor datt jeg ut og ikke blei koblet på igjen? Er det fordi jeg prøver å ikke spise så mye sjokolade, eller fordi jeg er litt missfornøyd med ting og tang rundt meg??
Burde få trygd av NAV jeg, resten av livet, er jo en fare for meg selv og omgivelsene.


Kanskje jeg lever i en sånn Matrix lignende verden der drøm er virkelighet og dette jeg tror er livet er fantasi...hoho... da skal jeg isåfall begynne med en utagerende livsstil snart... for da er det jo fritt fram.
Leste jo om vampyr mordere i avisen is te, så ikke godt å vite.

   Satser på en ny uke med mindre glemsomhet og ingen klipte låser, blir jo matt av mindre
I grunn har tv`n på en måte stått på Nyhets kanalen

 siste tiden, og jeg har ikke skiftet kanal, kom ut av dusjen og da var det tid for nyheter. Kan IKKE huske jeg har skiftet kanal isåfall, men minnes jeg dusja i det minste.

Ja, ja..... lever jeg til nyttår så er det vel sensasjon!!



Håper vi snakkes igjen om jeg ikke havner i et sort hull som virkelig tar av ;)



   

2 kommentarer:

  1. Hehe, morsom du, I like u. Både surrete, distre,søt, og full av pågangsmot. Keep going on. Hilsen singel Mann:)

    SvarSlett
  2. Må jo holde underholdning på topp for de rundt meg :)

    SvarSlett

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)