Mine sider.

21.10.2011

Drømmer.



Jeg drømmer fantastisk mye og til tider helt absurde drømmer. Tidvis er det drømmer som forteller meg mye, når jeg greier tolke de rett. Og jeg synes det blir mere og mer enkelt greie tolke de.
Mange av drømmen er jo rene spillefilmene hvor alt går an - jeg både flyr, er flere steder på en gang og gud vet hva.
Som regel drømmer jeg om noe av de tingene jeg opplever eller har opplevd i livet, ting jeg plages med eller tenker mye på. Drømmene mine forteller mange ganger mye om hvordan en person virkelig er, som stemmer over ens med virkeligheten - det er som å få en bekreftelse på at man har rett. Jeg kan drømme gjentatte ganger om en og samme person og i alle drømmene oppfører denne personen seg likt. Det blir på en måte helt i tråd med hvordan personen er/var i virkeligheten, bare at i drømmen så får det en betydning som er vanskelig å sette ord på, man bare skjønner alt så mye bedre.





Jeg husker mareritt jeg hadde som ganske liten, det er 2 drømmer som sitter klistra. Den ene handlet om en stooooor slange som kom opp av en kiste og skulle ta meg, så jeg måtte sitte med bena oppi
soffa`n. Husker det var kjempe skummelt, slangen så ut som den var hjemme strikka av restegarn... men alikevel våknet jeg gjennomsvett og med hamrende hjerte. Var liiiiv redd.... men som liten er man jo ofte redd noe skal gripe fatt i bena dine feks.... at det ligger noe under soffa`n. Har jo alltid vært litt redd når det har vært mørkt, alt er jo mye mere skummelt da en om det er lyst ute.


Den andre drømmen var om skjelett i kleskapet - hele 2 stk, men det viste seg at de var snille. Jeg hadde en kleskapsdør som hadde gått ut av sporet sitt og som ble plassert på gulvet. Man kunne da se konturene av selv skapet og dette syntes jeg var nifst. Så var vel pisse redd der jeg lå, men sa aldri noe.



Hadde faktisk en drøm til som liten jeg husker godt... det var at det var en trapp i skogen der jeg lekte, og den gikk hele veien ned til Kina. Det var lyst opp med fakler og rare masker på vei nedover. Men jeg kom jo aldri til Kina da, våknet før den tid. Husker jo mamma og pappa fortalte at Kina lå på andre siden av Norge når man så på jordkloden og de sa at man kunne borre seg igjennom....Ho ho....så da satte vel fantasien seg i sving da ;)
Det var FØR jeg visste at jorden inneholdt litt annet i kjernen en bare jord ;)



Det er utrolig hvordan man kan blande sammen steder, folk og handling ut i fra dagens hendelser. Men som regel kan jeg sette sammen hvorfor jeg har drømt og hvor det kommer fra.
De verste drømmene er jo der jeg våkner opp av meg selv ligge å hyle. Da er det som regel fordi jeg er driiit redd eller skal advare noen mot noe. Dette kan skje i perioder og flere ganger på en uke. Ikke kult når man er på feie eller sover borte, hoho.... Fryktelig slitsomt i grunn. Ligge ljome ut noen fraser som høres ut som de kommer fra en som er besatt av onde makter, isåfall slik søster`n beskrev det og tviler ikke. I disse drømmene husker jeg jo at jeg hyler, men har alltid problemer med å få det ut, er liksom ikke kraft i stemmen min. Akkurat som når jeg skal løpe fra noen som skal ta meg, kommer faen ikke av flekken!!

En gjenganger jeg drømmer er at jeg sitter på skolebussen og jeg har glemt sekken hjemme, det er stooooor krise og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. For det viktigste i verden var ha den sekken. Eller jeg kommer på flyplassen og har glemt bagasjen hjemme, ikke passet som en skulle tro var en selvfølge drømme at man glemte, men bagasjen.
Også disse drømmene hvor jeg drømmer at tenna mine detter ut, jeg kjenner at de løsner og hører de faller på gulvet. Lenge siden jeg har drømt noe slikt, men hadde mange slike drømmer før. Drømte man om penger, skulle man jo få penger ble det sagt. Tviler sterkt på at DET stemte, de pengene har isåfall tannfeèn tatt i egen lomme!



Også graviditet og fødsler, veldig slitsomt...blir overrasket selv i drømmen - for blir jaggu gravid uten å ha hatt sex. Ofte merker jeg det ikke før jeg har fått mage, det skjer liksom over natta og jeg stusser fælt på hvem som er faren, hehe... men tror jeg vet grunnene til DE drømmene der. Men når fødselen setter i gang, da vil man gjerne våkne... og det gjør jeg som regel, for har mange ganger mageknip så det holder når jeg drømmer dette. Tror jeg har født 2 ganger jeg.... og sett barnet før jeg våknet. Og til tider er jeg jo i så helvetes koma at jeg tror det er sant.
Det har skjedd meg før, har gått ventet på tlf hele dagen, så har det vært en drøm... haha. Ingen som hadde avtalt ringe, utenom john Blund!!

Noen ganger kan jeg våkne og jeg vil så gjerne fortsette å drømme - og jammen greier jeg det ikke. Men det rareste er jo i en drøm, at man husker og kjenner igjen ting fra en annen drøm. Akkurat som i våken tilstand. Tenk om vi lever når vi drømmer og drømmer når vi er våkene??
ER til å bli svett av.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)