Mine sider.

31.08.2011

Høstform ala Moniqye

Siden det lakker og lir mot mørkere tider, kan det vær godt med en næringsrik og mettende middag på tampen av dagen.
Jeg brukte det jeg hadde og slengte sammen en knall god høstform som jeg vil dele med dere.

Marinert indrefilet av svin - jeg brukte 3 stk.
1 vårløk
1 liten gul løk
1 rød paprika
1 boks mais
kesam
Frossne grønnsaker
1 pose potetmos
Pastarør
Grønnsaker
Greddost

Til 4 personer.


Hakk opp 3 indrefile av svin, eller annet kjøtt og fres de i en panne med olje eller smør.
Mens dette stekes setter du over en kjele med vann og ha oppi noen never med farget pasta rør når det koker.

 På slutten av koketiden av pastaen, ha oppi de frossne grønnsakene og la de ligge 5 - 6 minutter i vannet.
Du kan selvfølgelig bruk ferske grønnsaker, da har du de bare rett i forma sammen med det andre litt senere. Når alt er ferdig heller du det i et dørslag og lar det hvile litt.
 Hakk opp løk, vårløk, paprika + mais.








Bland oppi en boks kesam sammen med litt vann oppi kjøttet som nå er ferdig stekt. Rør det rundt til alt er godt blandet. krydre med salt, pepper, paprika, chilli og litt grillksydder


Lag potetmos etter anvisningen på posen. Jeg hadde ikke melk, så brukte vann og en skvett fløte oppi.



Smør en ildfast form med margarin eller olje, dekk den med pasta/grønnsaker




Ha så oppi kjøtt og kesam blandingen, hell ut den overflødige vesken så det ikke blir bløtt og klissete.













Dryss over vårløk, løk, paprika og mais



Ha over potetmosen og prøv å smør den utover slik at den dekker som et slags "lokk" over alt det andre.
Legg noen skiver greddost over + mere krydder.

Ha herligheten inn i en forvarmet ovn, varmluft ca 200 grader på midterste rille i 10 - 15 min
Når potetmosen har fått en fin og gylden  farge er den ferdig.




#####################################################################



##########################################################################

Da er det bare sette seg ned og innta et smaksrikt og mettende måltid - sier som han på Tine reklamen, smaaaker goodt.


Snakkes Monica ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)