Mine sider.

15.11.2010

Ting som puttes i munnen.

Hei på dere.


Driver i skrivende stund å steker mine første 13 prøverørs muffins, av den sunnere sorten.
Fant en oppskrift på en nett side, bare gjort om litt siden jeg ikke hadde alle de fancy ingrediensene som var blitt brukt der.


Min oppskrift går som følger:



2 egg
50 g splenda 
50 soft margarin 
1.5 dl skummet melk
100 g siktet spelt mel
80 g glutenfri grov melblanding
1.5 ts bakepulver
1 eple kuttes i terninger
2 ss sukkerfritt syltetøy





Visp egg og splenda til eggedosis
Smelt marg  oppi melka - ha igjen dette oppi eggedososen og rør rundt
Bland alt det tørre som has oppi røra.
Kutt eple i terninger og ha oppi sammen med syltetøyet.
( Her er det bare fantasien som setter en stopp - du kan bruke nøtter, kakao, bær eller hva du måtte ønske tilsette.)


Stekes på 180 grader i ca 10 - 15 min 
Nederste rille.



Hver muffins er ca på 75kcal.


Etter en smaksprøve kan jeg trygt anbefale disse.
Fine som mellom måltid, lunsj eller om du er fysen ;)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)