Mine sider.

07.12.2013

Oppskrift på gulrotkake.




Da har det jammen blitt Lørdag igjen. Jeg sitter og ser på sporten på tv, elsker vintersport - ja i grunn all slags sport. Senere i dag skal jeg en tur bort - på juleverksted til en god venninne.
I den anledning har jeg laget gulrotkake - tenkte dele oppskriften med dere lesere.

Forvarm ovnen på 180 grader.


4 egg
350g sukker
2ts natron
1ts vaniljesukker
1ts salt
1ts kanel
220g hvetemel
2dl olje.
5dl raspet gulrot


Visp egg og sukker til eggedosis. Bland alle de tørre ingrediensene og ha det vekselsvis oppi eggedosisen sammen med oljen og gulrøttene -  mens du visper forsiktig.

Smør en spribgform 22cm og ha deigen oppi.

Kaken stekes på nest nederste rille i ca 45 min. (varmluft)
Test med en tynn trepinne når det nærmer seg ferdig steketid, alle ovner steker forskjellig.



La kaken få avkjøle seg.

Krem:

200g philadelphia
50 - 70g bremyk
1.5ts vaniljesukker
200g melis

Rør sammen Philadelphia og smør - tilsett resten mens du rører alt til en jevn krem.

Del kaken i to og ha 1/3 av kremen inni og resten oppå kaken.

Pynt med sjokoladedråper på toppen.

Den ble super god og jeg anbefaler ALLE og prøve ut oppskriften :)




Nå er det helg, håndball står på tapetet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)