Mine sider.

22.12.2013

Julegavetips del 2

Her kommer det andre innlegget med julegavetips i siste liten.
Del 1 finner du HER


Fløtekarameller.



Jeg vil sterkt anbefale disse fløtekaramellene som du finner oppskrift på HER
Disse pleier jeg nesten å spise opp med en gang, og det ender alltid med at jeg må lage flere porsjoner.
De skal ned i glasset sammen med krydderkake, risboller, twist og andre godsaker.
Oppbevar de i fryseren eller kjøleskapet, de tiner ganske fort i romtemperatur.






















Trekk til Norgesglass.

Her har jeg heklet et trekk til et av de minste Norgesglassene. Pyntet med en charms og da gjenstår det bare å tenne lyset :)

Oppskriften finner du HER




Trekk til glass.

Jeg har også laget et trekk til et annet lite glass. Glasset er fylt med småsjokolader - og når disse er spist opp, kan trekket brukes på samme måte som på Norgesglasse ovenfor.






















Oppskrift på trekket finner du HER


Strikket kluter.

Hva er vel mere praktisk en hjemme strikkede kluter?
Disse går fort og er en fin måte og bli kvitt restegarn på.
Her kan du forskjellig brukt bomullsgarn, feks Mandarin classic og Mandarin Medi.
Du legger opp 46 m på pinne 4 og strikker det mønsteret du selv ønsker.
Strikk til nøstet er brukt opp eller så lang du selv vil ha den.
Et fint mønster som ligner gode gamle oppvaskkluter er dette:
1p. Strikk rett.
2p. Strikk 1 rett og 1 vrang.
Fortsett med disse to pinnene.

Dette kalles også for "juksevrangbord











DELFIAKAKE
















Delfiakake måtte også testes ut. Denne gangen brukte jeg en siliconform - noe som var kjempe praktisk. Bare vrenge den av kaka etter noen timer i kjøleskapet. Smakte fortreffelig. Oppskriften finner du HER















Pepperkaker.


I år har jeg juksa litt - jeg har kjøpt ferdig bakte pepperkaker - på REMA faktisk.
Planen var å  bake, men som mange andre planer - gikk den jammen rett vest.
Jeg har brukt melkesjokolade nonstopp - som er i litt dusere farger en vanlig nonstop, som pynt. Disse satte jeg på med spiselig lin, kjempe enkelt og gjort i en feil.









Denne varianten har jeg tegnet fjes på med tusj som er til slikt formål.




Disse får du kjøpt på de fleste steder de har bra utvalg fra Cacas.
Om det ble så vakkert, ja det er en annen sak ;)




Dette var alt fra meg. Glasset jeg skulle vise frem med alle godsakene ble ikke ferdig. Enkelt og greit fordi jeg har blitt syk midt oppi alt dette. Denne dagen har blitt tilbragt på sofaen - gankse så i vater.
Satser på å være opp og sprette om et par dager igjen. Så godisglasset mitt får bli til romjulsgodis :)















1 kommentar:

  1. moving forward high quality fake watches spirit — precision, high performance and Aesthetics — is essential to the fake rolex watches spirit of all great building. “Rolex communications and image director Arnaud Boetsch said,” replica womens handbags sale we are concerned about the details and quality. Like a watch parts, replica prada handbag online each part of a building can affect the final completion of the ideal replica patek philippe watches effect.

    SvarSlett

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)