Mine sider.

01.11.2013

Canon Eos 600D




Jeg er glad i å ta foto, synes det er ekstra gøy med barn og interiør, ja og selvfølgelig natur.
I forbibdelse med nettbutikken min på Epla og facbook (- klikk på fanene øverst på siden -) tar jeg en del produktbilder.
Jeg er jo bare en skarve amatør, men gleden er stor selv om bildene ikke er perfekte.
De jeg kjenner sier jeg har min egen stil" over bildene og det er vel positivt - er det ikke???



Jeg startet med å kjøpe meg et speilrefleks kamera i starten av 2013. Valget falt på Canon Eos 1100D - det rimeligste i familien Eos - anbefalt til nybegynnere. Jeg googlet og leste både her og der før valget fallt på dette kameraet.
Jeg meldte meg også på et nettkurs over Facebook, hos Stine for å lære alle funksjonene. vi var en gjeng damer som fikk oppgaver hver uke, så vi knipset og postetbilder - for så få tilbakemekdinger.

NÅ har jeg byttet ut min venn, med en nytt... Dgangen ble det et kamera som var anbefalt for viderekommere, Canon Eos 600D. Flere pixler og vridbar skjerm + flere funksjoner en min gamle venn 1100D. Det fulgte med et standar objekt 18-55mm men også en zzzzzzzzzzzooom jeg lenge har ønsket meg, en Canon 75-300mm - juhu, jeg kan ta bilder av månen.





Bildet er tatt ved siste fulmåne, uten stativ .

Ellers bruker jeg ofte et het annet objekt, et Canon 1.8mm.
Med dette objektet og innstilling i Manuell - får jeg ting som jeg vil. Her kan man ikke zooooome så det begrenser seg jo til det du tar bilde av- er innen rekkevidde.
Her kan man få fine portrettbilder med bakgrunn ut av fokus - love it :)

Tatt men Canon Eos 1100D - objekt 1.8mm.


Tatt med Canon 1100D - objekt 18-55mm


Tatt med Canon Eos 1100D. objekt 1.8mm, lille Teo. 
Knipse med naturlig lys og redigert i etterkant



 Min skjønne niese, tatt med Canon Eos 600D - objekt 1,8mm.
Knipse med naturlig lys og redigert i etterkant.




Så det er bare gå ut i verden og knipse mine venner :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)