Mine sider.

09.04.2013

Bursdags middag.


I går fylte min "solstråle" 20 år og jeg skulle da varte opp med middag - BIFF.
Det er jo ingen sak i grunn, så jeg tuslet nedover til kjøpesenteret sammen med mamma, søstern og hennes lille Bella. Skulle jo kjøpe inn litt stasj til selskapet på Lørdag også - til og med laga meg handleliste så jeg skulle huske HVA jeg skulle ha.

Fikk jo tak i litt dill da, har jo planer om lage pizza og litt godis til senere på kvelden. Cacke pops og cupcakes - ja og noe vaffler.


Han bryr seg jo ikke om pynt og dill, så jeg får jo gjøre som det passer meg - og da later jeg som han er liten baby og fyller 1 år - da kan jeg kjøre duse blå farger sammen med noen litt mere skikkelige blå.

Men så var det denne middagen da.
Oioioioi, fikk det en smule travelt så jeg så jo ikke hva jeg kjøpte - før jeg var kommet hjem og hadde satt i gang matgilde. jo da, var greit nok at jeg hadde en pakke indrefile - som kosta flesk... men så jo at det var indrefilet av LAM. Beste jævla kvalitet.... Da snakket jeg litt stygt med meg selv, dro opp fryse skuffene og ut kom det kyllingfilet.
Jeg er jo ikke så glad i å spise slike BÆ BÆ dyr i "kjøtt" utgaven, syns det smaker litt spes.
Hadde jo hakket opp båtboteter med flaksalt, pepper og provance krydder og klar til å kjøre det i ovnen - noe jeg også gjorde.

Jeg bestemte meg for å steke både lammet og kyllingen, bare for å ha brukt det, kjøttet hadde jo kostet meg en del, var søren ikke mye i den pakka...

 Så her ligger det og bruner seg da, i min rååååsa panne.



Her er kyllingen med krydder og hvitløk, nam, nam.

Så trodde jeg jo at NÅ var jeg ferdig, hadde kokt ris ved siden av ( er ris elsker ) og varmet peppersaus, en sånn som går på reklamen på tv - ganske sterk sak , med litt rødvin smak. Sønnen ville ikke ha den, to dam hott!!
Syns det luktet litt "lite" poteter etter som tiden gikk... men tar de nå ut av ovnen...og da ser jeg jo at de ikke er ferdig!!! Jeg har enten vært fjærn da jeg skrudde på temperaturen, eller kommet borti knotten i all min vrede pga denne indrefileèn... så den stod på knappe 100 grader da.... LORD.... Erre mulig???
Speedet opp tempen igjen og inn med potetene... tok et kvarter så var de ferdig.

I mellomtiden smakte jeg litt på denne "biffen" min av lam - og den smakte jo driiiit godt!!!
Jeg blei så overrasket at jeg nesten spiste opp en hel strimel. Det er det møreste kjøttet jeg noen gang har smakt, det var så digg og tygge. Skjønner når folk sier det nesten smelter på tunga - for det gjorde det virkelig.
Skulle bare ha krydret det mer, lagt det i marinade over natta.... namminam.

Så når jeg skal være litt "fin" på det herretter - ja da blir det Lam. hoho.



2 kommentarer:

  1. lam er veldig godt synes jeg... Men kjedelig at biffer av alle typer skal koste så mye i butikken.. Men jeg klager ikke siden min far er slakter og det skjer ganske ofte at jeg også får litt ferske råvarer :)
    Middagen så drit god ut ihvertfall.

    SvarSlett
  2. De få strimlene kostet jaggu skjorta, men nesten verdt det da jeg satte tenna i det. Det var utrolig digg kjøtt - i want moooore :)

    SvarSlett

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)