Mine sider.

16.11.2012

Mere til julemessa...

 Driver og lager og styrer til julemarkedet i Desember. Begynner få en del nå.
Spennende om det kommer mye folk og om jeg får solgt unna noe av det jeg har å bidra med.

Vet liksom ikke hva folk vil kjøpe. Prøver tenke ut i fra hva jeg selv vil kjøpe, men funnet ut at jeg nesten kan kjøpe hva som helst, hehe . bare det ser gammelt og slitt ut, har engler eller gamle bilder på seg. Alle er jo ikke som meg, så må jo tenke litt utenom "boksen" oppi mitt hode.... øøøøøh ikke alltid like lett, hihi.


Har laget et par lys til og har enda igjen et par mindre lys som skal dekoreres.
Ble en fyrstikkeske også. Mulig det ikke selger så himla mye lys og fyrstikkesker, men selv synes jeg det er en fin "ekstra" gave få jeg da, eller vertinne gave - eller bare en liten oppmerksomhet.
Man trenger jo ikke tenke bare julegaver 24/7.... selv om det kanskje er det de fleste gjør om dagen.

Har kjøpt en decoupage som skal være flamme hemmende. synes den er drit ekkel og bruke, så sabla tynn i konsistensen. Aldri hatt problem med vanlig decoupage - aldri tatt fyr når jeg har brent lys.
Men greit være på sikre siden når dette skal selges. Vil ikke stå for husbrann hos folk heller.





Det som ikke blir solgt, blir jo fine julegaver ol - så lager jo med en baktanke, hehe ;)
Fått ferdig en uglelue til, lagde den litt anderledes denne gang, med bare to ugler i front. Den andre solgte jeg jo med en gang, så måtte lage en til som står til vottene jeg har laget.
Denne strikket jeg som sagt bare med to ugler i front og rettstrikk rundt. syns den ble like så fin som den med uglene rundt hele lua.











Ble også et par lilla uglevotter som jeg skal lage maken lue til som den hvite ovenfor.
Denne lilla fargen er bare så pen i virkeligheten, kommer ikke frem så godt på dette bildet.
Garnet som er brukt i både lue og votter, er min strikke favoritt Alaska. Kjøpes hos Drops forhandlere.

Driver med en uglelue til gutt i blått hverdagalpakka, fikk en bestilling etter den forrige uglelua i rosa. så blir mange små ugle hoder ute og går i nær fremtid :)


Vel, dette var alt fra meg...må jo gratulere sønn min med lappen i dag, endelig..... :))





God helg fra Monica :)

1 kommentar:

  1. Her var det mye fint ja...
    Jeg også lager ting til julemarked.. Fryktelig vanskelig å vite hva man selger og hva folk vil ha, og ikke minst å sette en pris. Ofte synes jeg disse julemarked damene priser varene sine fryktelig høyt!
    Så min tanke er at jeg lager få eksemplarer og heller et større utvalg. :)
    Masse lykke til.

    SvarSlett

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)