Mine sider.

02.10.2012

"Puta mi"

Bestilte jo en del Alaska garn fra strikkenett for ikke lenge siden og noe måtte det jo brukes til. Etter jeg var ferdig med ullbuksen til tantebarnet mitt, var det en del grå og hvite nøster til overs.
Lenge tenkt på strikke en pute med fletter, så da ble det slik.
Strikket den på rundpinne nr 5.5 og den passer til pute med str 45*45.
slik ble resultatet.




Har planer om å lage en i natur også i samme mønster. Sett flere "fletteputer" som jeg har lyst til å prøve ut, men får ta en ting om gangen:)

Vel..... har i grunn startet på en hekle pute i grått og hvit i Alaska, for å få brukt opp alle rester. Den blir i 4 oldemorruter som jeg har sydd sammen. så har jeg heklet 4 omg rundt disse rutene. Ferdig med den ene siden og har startet på den andre.


Ser jo ikke så flott ut her da, men blir bra til slutt, har en plan. Egentlig lyst på et pledd i dette garnet og disse fargene, tenke, tenke....
Kommer tilbake til puta når den er ferdig.

Fikk forresten en bursdagsgave på forskudd i går, hehe - og den ble jeg veldig glad for siden den stod høyt på ønskelisten, nemlig denne.....






Så nå blir det Marius for alle penga.

Ha en fin uke folkens...see u....

3 kommentarer:

  1. Så fine puter du har laget! Tror nesten jeg har laget en identisk en med fletter ;) Lurt å hekle oldermorsruter også, det blir skikkelig dekorativt. Marius boken er bestilt, gleder meg til den dukker opp!
    Fin kveld til deg :)
    Lithe

    SvarSlett
  2. Kjempefine puter...utrolig flotte altså:)) Og det at man faktisk har laget dem selv gjør jo det hele litt mer spesielt:))

    SvarSlett
  3. Tusen takk damer, hyggelig at dere likte dem. jobber meg vidre på oldemors pute nå og er straks ferdig med andre siden. Tror den flette puta er en gjenganger siden den er så enkel, men samtidig så dekorativ. Skal tråle nettet og se om jeg finner andre fletteputer som jeg kan få ideèr fra, ypperlig julegave a gitt.

    SvarSlett

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)