Mine sider.

16.06.2012

Ostekake.






Her om dagen fikk jeg i oppdrag av søstern lage en ostekake, denne skulle stekes.
Var mye godsaker i den....
Den er ganske enkel, bare følge beskrivelsen under.

Her har jeg hatt på "kremen" oppå + smeltet sjokolade
jeg helte i en tynn stråle hultertilbulter over kaka.


Kaken etter den er stekt.
Bunn: 400g sjokoladekjeks (Maryland cookies med sjokolade eller Cafè Brownie cookies el)
125g smør

Knus kjeksen og bland med smeltet smør. Trykk blandingen utover bunnen og kantene på en rund form med bakepapir i bunnen.
3
Fyll: 800g kremost (4 pk Philadelphia)
2,5 dl sukker
4 ss hvetemel
2 ts vaniljesukker
5 egg
2oo g melkesjokolade

Pisk sammen kremost, sukker, 2 ss av hvetemelet og vaniljesukkeret til en glatt blanding. Pisk så inn eggene, ett om gangen. Hakk sjokoladen og rør resten av melet sammen med sjokoladen før det røres i røren.
Hell blandingen over kjeksbunnen og stek midt i ovnen på 175 grader i ca 75 min (til den kjennes fast, dekk evt toppen med bakepapir dersom den begynner å bli mørk). La kaken avkjøles i formen i minst 4 timer - gjerne over natten. Ta kaken forsiktig ut av formen og dra bakepairet av fra undersiden.

Pynt: 1,5 dl creme fraiche


Her har jeg hatt på kakepynt og et
pikekyss på toppen.



























Den smakte godt, men synes faktisk standar ostekake smaker bedre. Men for all del, greide trøkke i meg 2 stykker av denne ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)