Mine sider.

29.06.2012

Bursdagsgave.


Jeg greide jo ikke vente med å gi bursdagsgaven da!! Måtte liksom bare gjøre det og bli ferdig med det...typisk meg, alltid dårlig på "spare" gaver.

Hadde kjøpt meg noe Viking Naturgarn og planla strikke en pute, så satte i gang da.
Siden jeg ikke har tilgang på symaskin for øyeblikket, hadde jeg planlagt strikke den dobbelt... men blei ikke noe av.

Sydde på hvit stoff bak, for hånd og etter hvert som jeg satt der, tok det ene det andre.
For å skjule sår kanten, heklet jeg et belegg jeg nestet sammen på baksiden. Heklet også rundt puten - på to steder, slik at den fikk et "skille".
Fikk jammen ikke tatt noe bilde av denne kanten, men det er altså 2 slike mørke kanter som dere ser på bildet her, en rundt puta bak, heklet i belegget som dekker sårkanten.


Min fantasi eide ingen grenser denne kvelden. Hadde egentlig strikket et hjerte som jeg hadde sydd på foran, men ombestemte meg. Lagde en snerten sirkel med en rosa "rand" i og en liten perle i midten.

Det rosa var for å skape en tilhørlighet til lys mansjettene jeg heklet senere.



Mansjettene heklet jeg i samme type garn, i en skjønn rosa farge. Disse har ikke bunn. Heklet i stavgrupper av 3 staver og 2 lm i mellom.
Tror jeg la opp 40 lm til disse glassene her.
Avsluttet med 3 om fm og en liten pynte bord øverst.

Disse ble til siden jeg ikke fikk sove, like greit - fortere ferdig :))








Syns de ble kjempe søte jeg, og de vil nok gjøre seg med lys i .



Slik ble da altså gaven - ferdig fix og gitt til bursdags barnet - en uke før tiden.
Gjenstår hekle en stor brikke til bordet i rosa med noe mønster i... har startet, men vet ikke helt hvordan den skal bli, den som venter får se.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)