Mine sider.

26.05.2012

Ananas spyd



I kveld er det den store finalen i MGP og i den anledning har jeg laget fruktspyd. Egentlig skulle jeg lage et frukt tre, men fikk ikke plass i kjøleskapet til dette, så måtte ta en annen vri.

Jeg hadde kjøpt en hel ananas, skjørte opp skiver, men lot en liten del være igjen. Kledde en tallerken med aleminiumsfolie og satte ananasen oppi der.
Renset en kurv jordbær, måtte hive mange - de var bløte og ekle....dårlig saker!!
Så skar jeg opp en halv honning melon i biter.
Du trenger også grillpinner og tannpirkere.

Jeg brukte hjerte utstikkere på ananas skivene, jordbøre delte jeg i 2 3 eller 3 ettersom strl.



Begynte med å stikke opp en ende del av jordbæra, så et hjerte, så en skive jordbær, så en melon for og avslutte med en ende fra en jordbær igjen.


Da blei det seende slik ut. ikke det skarpeste bildet, men det får bare stå sin prøve.




Lagde 8 spyd - 7 rundt og et som jeg satte i toppen.
Så stakk jeg ut 4 litt større hjerter som jeg festet med tannpirkere rundt på ananasen.
Rundt ananasen pyntet jeg med flere små hjerter og resten av honning melonen.

Neste gang skal jeg kjøpe litt bringebær og blåbær for å få litt mere farge på kreasjonen. Siden jeg ikke hadde det nå, få den bli som den blir.
Dyppe jordbæra i sjokolade er også en ide... det kom jeg på etterpå....

Men tviler ikke på at det smaker godt samme hva :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)