Mine sider.

03.03.2012

Hjemmelaget is med biter av appelsin sjokolade.


Da jeg var på butikken i dag, hadde de salg på 1/2 liter kremfløte - gikk visst ut på dato.
Tenkte med mine små grå at jeg kunne jo smelle sammen til en hjemmelaget iskrem sak, så dro med meg fløta.
Som tenkt - så gjort.
googlet meg frem til en iskrem jeg syns hørtes knall ut og satte i gang.

Du trenger følgende:

4 eggeplommer
1dl sukker
1 vaniljestang 1 toppet teskje vaniljesukker
1 vaniljestang

Appelsin sjokolade.

Visp eggeplommer og sukker til eggedosis.
Pisk krem av kremfløten og tilsett frøene fra vaniljestangen og vaniljesukkeret.







Vend eggedosisen forsiktig inn i kremen og rør med en slikkepott til alt er godt blandet.

Hakk opp appelsinsjokoladen, jeg brukte en slik rund kule sak som man smeller i benken så deler den seg opp i fine "skiver" Den satte fantastisk god appelsinsmak på isen.
Hadde også i noen rester fra kakepynt oppi.
Bland sjokoladen oppi bollen med is og rør godt rundt.

                                                Husk kvalitet sjekk av produktet ;)

Hakk opp sjokoladen og bland inn i isen.
Ha alt i en avlang form, bruk bakepapir så slipper du stygge merker - jeg bruker en teflon form og det blir fort stygge merker etter kniv og skje når man tar opp isen.









Hadde litt kakepynt til overs som jeg smalt oppi.


Sett herligheten i fryseren og sjekk etter 4 - 5 timer hvordan ståa er.
Jeg spiste mins mens den enda var litt myk, smakte helt supert, nam, nam.
Anbefales på det sterkeste.

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)