Mine sider.

19.02.2012

Fastelaven




Skippa bollene og lage kake i stedet. I grunn skippa jeg selv dagen og tok det en dag før også.
Det ble en Tropisk Aroma , lenge siden jeg har laget og spist. Synes egentlig den blir bedre når den får stått noen dager, men denne fikk ikke tid til å "leve" så lenge.

Oppskriften er følgende:

120 g smør
2 dl sukker
Røres hvitt med mikser

5 dl hvetemel
2 sp kakao
1/2 ts salt
1 ts kanel
1 ts muskat
2 ts bakepulver

Blandes sammen i en bolle
2 dl melk
2 egg



Bland eggene oppi smør og sukker - og ha vekselsvis oppi mel blandingen og melk til deigen blir en jevn røre.

Dette has oppi en smurt springform 24 cm og stedes på nest nederste rille på 180 grader i ca 45 minutter.


Sjokoladekrem:

100 g mykt smør
500 g melis
Røres sammen...
Ha oppi....
4 sp sterk kaffe
2 sp kakao


La kaken avkjøles før du fjerner formen.

Del den i to, dynk den gjerne med melk, og ha krem inni og utenpå-

Jeg hadde kun en form som var litt for stor, så min kake ble ikke så høy. Valgte ikke å dele den, noe jeg angrer på. Den ble litt tørr inni, neste gang blir det deling okke som.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)