Mine sider.

30.03.2012

Bestemorrutene har blitt teppe :)



Da var det første lappeteppet i boks. Det ble ikke det største i verden, minimerte det til vognteppe som søster`n skal få til babyen sin. Syns det blei fint jeg, hva synes du??

Komponerte kanten rundt selv, fikk aldri bestemt meg hvordan jeg ville ha den, så ble en enkel og grei kant.
Brukt garnet Mandarin. Det jeg da fant ut var at det fantes to typer og disse lå jo sammen. Ene heter clasic og det andre petit. Petit er tykkere en clasic, så noen av rutene har blitt større pga dette. Men, men sånn kan det gå.
Jeg har brukt heklenål nr 3 til de som lurer.

Jeg lagede 8 ruter den ene veien og 7 ruter den andre. Totalt 56n ruter.
Mål: 73 * 61 cm med heklet bord.
Kom over denne bloggen og her lærer du hvordan du hekler disse i en fei ved å trykke på linken under:

                                              Hvordan hekle bestemorruter trinn for trinn.

Som det står beskrevet, velger du selv hvor mange omganger du vil ha. Ganske enkelt, men gud så kjiiipt hekle mange slike, det må jeg si først som sist. så det går litt i etapper - må ha noe annet drive med også, ellers klikker det mentalt.


Heklet på en stemors blomst også, er jo vår i lufta så hørte liksom med.




I gang med nye prosjekter nå, kommer nok litt info om dem etterhvert også....

God helg

Klem fra Monica.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)