Mine sider.

27.11.2011

Jula nærmer seg med stormskritt.

   Det nærmer seg jul med stormskritt og det er enda ingen snø!!!!
Jeg ønsker meg hvit jul, med masse snø og litt kulde, slik at det knirker under føttene når man går ute.
Snø kjerringer som daler ned og legger seg på nesetippen. Vel kanskje ikke så dramatisk da, snø er snø, hoho.
   Blitt litt mere pakking, alltid gøy med gaver, får håpe de som mottar dem synes det samme:)

Blir vel full middag og dessert hos mamma i år også, og et overfylt "pakkelass" under treèt, som alltid.

   Det blir noen hjemmelagde pakker i år og håper det faller i smak da, spesielt når kulde og snø setter inn. Oppskriften finnes i heftet Sandnes tilbehør - Tema 22.
Oppskrift nr 35 og 36.
Jeg har brukt et annet garn en det som står i oppskriften, så har lagt opp litt flere masker en det står i oppskriften. Valgte og strikke lua litt lenger en det som stod, avsluttet på 20 cm og ikke 18 cm.

La opp 34 cm på skjerfet og 80 på lua, fulgte ellers oppskriften.
Brukt pinne nr 6 - men garnet husker jeg søren ikke i farta hva heter, er ikke det som hører til oppskriften, det hadde de nemlig ikke, må komme tilbake til hva det heter senere.

Greit ha noe på topplokket - for de som har noe der oppe;)

Så man må vel ha et skjerf også da, i samme  "sjanger".













Jeg har jo prosjekt lappeteppe på gang, noe som kan ta sin tid har jeg skjønt. For ikke å snakke om en million tråder jeg må feste. Godt det ikke skal vare så himla stort, for da hadde jeg vel kunne avlyse det meste og bli sittende der og hekle firkanter til krampa tok meg.
 Ganske enkel hekling dette som består av luftmasker og staver.

Oppskrift:

1.omg. 6lm, kjm i 1 lm - til en ring.
2.omg. 3lm, 2 staver, 2lm - gjenta 3 ganger til, acslutt med 1 kjm i 3 lm.
3.omg. 1kjm rundt de 2 lm, 3lm, 2 staver, 2lm 3 staver i de samme 2 lm fra forrige omgang - gjenta 3 ganger til, avslutt med 1 kjm i 3 lm
4.omg. 5 lm, 3 staver rundt de 2 lm fra forrige omg, 2lm, 3 staver+ 2 lm + 3 staver rundt de neste 2 lm - gjenta 3 ganger, avslutt m en kjm i 3 lm.
5.omg. 5lm, 3 staver rundt de 2 lm fra forrige omg, 2lm, 3 staver rundt de enste 2 lm fra forrige omg 2lm 3 staver+2lm+3staver rundt de 2 lm fra forrige runde, gjenta 3 ganger, avslutt med 1 km i 3 lm.
klipp av tråden og dra den igjennom - fiks ferdig .



Ble til slutt ferdig med prosjekt "Liana" også, mangler bare knappene, så kan gaven pakkes inn.



Her har vi jakke, tøfler, skjerf og lue. Får satse på at det passer da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)