Mine sider.

30.10.2011

Julegavene er i farta.



Da har jeg fått i boks den første julegaven. Den går til min lille niese - prinsessa.
Litt rosa rundt armen gjør vel susen?
Etter at jeg så flott kjøpte garn og oppskrift og fant ut at her var det noe alvorlig galt, hehe - trodde jo oppskriften var riv ruskende gal, men så hadde jeg jammen meg greid kjøpe feil garn til feil oppskrift, eller omvendt - i grunn ikke noe rett her. Feil var det uansett!
Tøfler.

Da var det bare stikke på nett og prøve finne en oppskrift som passet garntykkelsen. Havnet på DROPS sine sider, her kan man printe ut oppskriften man ønsker, ganske så praktisk:)
Oppskriftene finner du på denne siden. DROPS
Jakka og tøfflene jeg har strikket, finner du HER

Hals og stolper.
Jeg har gjort min egen "vri" ved å hekle rundt ermene og selve jakka med rosa garn, for å få den litt mere "jentete"

1.omg. Fastmasker rundt jakke og jakke ermer.
2.omg. 3luftmasker og 1 kjedemaske ned i neste fastmaske.

Garnet jeg har brukt er: Dale Hegre, 100% ull.
Jeg brukte pinne nr 5 på både jakke og tøfler.
Farge: Grå - ikke sikker på navnet på grå fargen...

Driver med skjerf, men gått tom får garn så får vel forte meg bort på hobby butikken kjøpe mere.
Skal jo strikke hele settet jeg la ut oppskriften på, så er ei lue der også som snart får pinner og gå på.

Men i påvente av det, får jeg finne på noe annet, flere gaver strikke jeg.

Ha en god søndag alle sammen.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)