Mine sider.

21.09.2011

Home sweet home


Da var en uke i Bulgaria over og jeg er tilbake i gamlelandet.
Alltid digg komme hjem, men jeg skulle nå gjerne vært borte lengre også jeg da - greit med +26 grader, solseng og bølge skvulp.
Vi startet ferden ettermiddagen den 13 September. Flybussen hentet oss og brakte oss til Gardermoen.
Der var det bare sjekke inn bagasjen, veksle litt kronasjer og komme seg på taxfree.
Som du ser av bildet, synes koffertene våre. Dritt lei stå rundt dette dølle koffert båndet og nesten dette over det i fare for å gå glipp av MIN koffert.
Grå og sorte kofferter finnes det nok av, og man tar jo av 10 stk før man finner sin egen, siden de "all look the same"
De tider er nå over :)

Etter shopping av både vin, parfyme og litt annet tral, var meg og søs sultne, så da var det å kjøpe verdens dyreste 2 slice pizza meny, lukke ører og øyne, dra kortet og få i seg smitt og smule.
Ikke det grann til overs til slik blod pris!!!

Vi hadde virkelig utstyrt oss med hjernetrim og blodsukker stigende medikamenter for de neste 3 timene vi skulle tilbringe i lufta, her manglet ikke noe.

Vi liker det enkelt ;)

Blodsukker stimulerende "must have"



På baksiden her var det mat servering.
Vi ankom Varna der vi fikk buss videre til Albena. Albena er faktisk det bulgarsk kvinne navn, bare sånn til opplysning.
Det tok ca 40 min kjøre til hotellet flamingo som er et 4 stjerners hotell kompleks.
Her er den x antall bassenger for alle grupper + at det ligger 5min gange fra stranda.
Det var rimelig neglsprett temperatur i bassengene, men jeg bada da opp til flere ganger ... ALENE!!
Det var et fancy fossefall her også, og etter en dag på solsenga suste det virkelig inni hodet ditt resten av kvelden



Viktig med riktig utstyr ja ;)




Albena ligger ved kysten av Svarte havet og er ene og alene bygget opp for turistene. De startet i slutten av 60 tallet og det er få innbyggere som bor her. Sesongen starter i Mai og varer ut Oktober.
Hotellet vårt stengte når vi dro, vi var vel de siste som stakk derfra.





Basseng området.




Stranden der nede er ca 6 km lang og 100 meter bred. Deilig og fin sand, faktisk noe av detn bedre stranden jeg har vært på. Det er langgrunt der og man kan jo gå seg vill før man har vann opp til baken.
Det "RØDE" flagget.
Eneste kjiipe var at det var masse bølger der som igjen førte med seg mye dritt innover + ekle store blåmaneter..... de var som små øyer som fløyt innover med bølgene.
Det blei med det ene badet for å si det slik.
Det røde flagget var oppe titt og ofte, så blei bassenget for oss, greit kunne duppe seg om en ville.


Bevis - et lite skille da....sola tok ikke så veldig bra, seint på året...sukk.


Stranda i Albena.

Ellers var de tikke så mye liv i denna byen, en horde pensjonister og familier og et par få som hadde forvillet seg av unge mennesker.
Alikevel fant vi nå et sted de viste fotball på storsjerm, der er det alltid folk.
Så vi toget inn der da og startet øverst på drinke kartet.
Hørte med at vi hadde varmet opp med både mohito og vin - så da var vi ikke vonde og be gitt.
Etter som tiden gikk fikk vi lurt med den ene kelneren, han visste om en "night club"
Sammen med et par karer toget vi dit i bilen til Mr kelner.
Siden disse andre karene hadde parkert "bagasjen" hjemme, så forsvant jo de da...og vi var igjen med kelner`n
Det var i grunn en fancy og fin club dette her, de spilte masse bra musico.
Det var noen elskelige mannebeist på dette stedet som hadde det for seg at de skulle spandere drikke på meg og søstern....så jadda, den ene shoten etter den andre trille jo opp på bardisken.
Og jeg som ikke drikker shot da...haha, DET blei en forandring på det den kvelden.
Jeg blir kvalm bare jeg tenker på små glass, krem, sitron og salt....
OG jeg lå til sengs hele neste dag... og da mener jeg hele.
Spiste nada før dagen etter der igjen...
Ropte på elgen...mere skrek på elgen kanskje....noe så ekkelt,,,isj!!
Her var formen glimrende... nada klage over...drakk enda helt selv.


Her er det verre.... litt sånn: "Jeg fryser vær så snill Herr busk - varm meg!!!

Vaske damenes kreative innslag på siste vasken.

Mine gode, gode venner - også så billige da....


Enda en god, god venn.... og billig han også ;9

Plakaten taler vel sitt eget språk??
Obligatorisk bade bildet, kommer ikke utenom :9

Ellers var det fint vær hele ferien og vi sola oss så godt vi kunne. Sola tok ikke så hardt, så vi bytta ut faktoren med olje. Det hjalp litt, men håpa jo på bli litt mere "neger"
Men gud så kjedelig det er ligge der å sole seg... er jo ganske døvt egentlig.
Kan ikke klage, var jo derfor jeg dro :)

Velger nok et annet sted om jeg skal tilbake til Bulgaria med litt mere liv og røre. Og muligens litt tidligere på sommeren.
Jeg synes det er digg med ferie på tampen jeg, når høsten har satt sine spor her hjemme, og man kan kun noen timers flyreise, få sol og sommer.

Får se hvor jeg bringes ved neste ferd - muligens EGYPT.


Vi snakket Monica ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)