Mine sider.

14.08.2011

Carbonara med squash - Lavkarbo

Kom over en oppskrift med squash i dag som jeg har testet ut.
Squash kan man bytte ut med all pasta og få et sunnere måltid uten masse karbohydrater.
Så da gjorde jeg i grunn det.

Til 2 porsjoner trenger du:

1 Squash som deles i 2 på langs. Bruk en ostehøvel og strimle den opp. Legg alt i et døsslag og ha på litt salt, rist rundt og la det stå. Sett over en kjele med


vann, kok opp dette og legg squash strimlene oppi, la dette koke i 1 min. Hell alt tilbake i døsslaget og la det stå og renne.





Carbonaraen:

2 kyllingfilet
1/5 pakke bacon
1/5 løk
1.5 dl fløte
1/5  creme fraishe
Hvitløk
Salt
Pepper
Basilikum
Chilli krydder
2 eggeplommer
1 dl revet gulost




Kutt baconet i biter, jeg pleier bruke en saks og klippe det opp, mye enklere.
Fres dette i pannen, ta det opp og legg det på et stykke kjøkkenpapir slik at en del av fettet renner av.
Del kyllingfileène i biter og fres de sammen med løken i en kjele.

Bland egg, ost, fløte og krydder i en liten bolle, visp det sammen og hell det oppi kjelen med den ferdigstekte kyllingen.
Tilsett creme fraish og smak til med mere krydder om du vil.
La dette koke noen minutter, før du har i Squash strimlene. La alt få putre i noen minutter.

Du kan selvfølgelig ha oppi andre ting, smake deg frem osv, noe jeg skal teste neste gang.
Da skal det oppi en dash curry og litt fersk chilli.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)