Mine sider.

30.09.2010

PUSS OG MAL EN HELG I SEPTEMBER


Da har jeg hatt et litte "shine over" oppøegg her hjemme.
Nesten ferdig - kun en vin reol igjen...får ta den når jeg har drukket opp det som står i den, så føler det blir noen heftige fester fremmover, hihi.

Malte møblene mine sorte for et par år siden, men ville nå ha de lyse.
Brukt fargen "Letthet" fra Jotun - men blandet den på en A base i stedenfor Hvit base som den ordinert er.
Grunnen er at vi selger ut maling på jobben ekstra billig og hadde bare A base igjen.
Forskjellen er minimal så det gikk helt fint :)


Starta med å rubbe over med sandpapir siden jeg fra før hadde burk Tre&Panel 15 som har en blank overflate.
Malingen jeg skulle bruke er akryl og vil ikke sitte noe særlig om man ikke grunner eller rubber over først. Den vil bli krakelert, er jo en effekt det også, men ikke den jeg var ute etter denne gang.
Her er benken ferdig.

Malte 3 støk, lot det så vidt tørke for hver gang før jeg begynte på nytt. Skulle ha et gammelt og slitt preg over møblene så nøyaktighet var ikke så viktig som ellers.
Etter 3 strøket lot jeg det tørke skikkelig og brukte et litt grovt sandpapir og rubbet på de stedene de naturlig ville blitt slitt på.
 Dvs kanter, hjørner samt overflate og sidene.  



Utgangspunkt


Første runde med maling.
 
Andre runde, ser stor forskjell.

Det ferdige resultatet:)


Hylla måtte jo også få seg et par malingsstrøk.

Bilder jeg har laget.


Kos med lys på en mørk høst kveld.







LOVE


Buret mitt - uten fugel!!!
 





 Blei ganske stilig ta bildene med "sepia" effekt. Ser jo skikkelig ROMANTISK ut.









1 kommentar:

  1. Dette var jo kjempeflott!! Bildene dine også! Gøy å titte innom bloggen din. Hvis du jobber i malingsbutikk er du jo proff på området, da vet vi hvem vi kan spørre til råds =)Og jeg er enig i at seoie filteret er superfint. Ha en fin kveld videre, jeg svarer deg på mailen jeg fikk senere.klem fra Ann-Helen

    SvarSlett

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)