Mine sider.

02.01.2014

Nyttårforsetter.

Da må jeg få starte med å ønske alle et riktig godt nytt år :)
Håper alle hadde en fin kveld.

Selv var jeg hos en venninne, vi mesket oss med pepperbiff, fløtegratinerte poteter og annet snadder.
Vi måtte jo benytte sjangsen til å stappe i oss mest mulig på årets siste dag. Vi skal jo bli sunne igjen nå, atter en gang;)


Vel jeg har faktisk tenkt å ta meg selv i nakken. Jeg har bestillt meg 14 dagers "matforskyning"fra Spis deg slank. Her får du x antall menyer du kan velge i mellom, anbefaler at dere leser igjennom info for nye kunder som står på siden. Jeg valgte å lage min egen meny, jeg spiser ikke fisk og minst 5 av middagene i 14 dagers perioden var fisk. Jeg er forberedt på alle disse snurte komentarene fra folk, dette er for dyrt, bortkasta penger, at du gidder, spis normalt osv, osv. Meeeen de som synes dette kan jo heller bruke energien sin på egne råd og la meg kaste bort pengene mine;)
 Etter en del googling på nett, innom blogger, forum og diskusjonstråder, bestemte jeg meg for at det var verdt pengene.
Et kjappt regnestykke viste at jeg brukte ca det samme som hva denne maten vil koste pr 14 dag. Bare at nå slipper jeg hande inn, kun pålegget jeg skal ha på brødskivene mine til frokost, og brusen jeg skal fortsette å drikke. Jeg slipper å lage mat -ergo jeg slipper oppvask ;) Har prøvd denne maten før og husker at den hadde forbøffende god smak, så håper ikke DET er forandret.


Greia er jo at jeg i perioder er dritt lei av å lage mat og heller stapper i meg dritt. Da legger man på seg, spes når man før trente 5-6 dager i uka og nå sitter på ræva uten motivasjon.
Alle har sin egen grunn til at ting har blitt som det har blitt - så vil man ordne opp får man bruke sin egen måte - eller skaffe seg hjelp. Siden vi har forskjellige erfaringer, kropper og opplevelser i livet, vil det som passer meg, kanskje ikke passe DEG.

Er dritt lei av dvask kropp, nok er nok - her skal det ryddes opp og da må jeg gjøre det på den enkleste måten for meg.

Jeg er jo utdanna Personlig Trener og har jobbet med trening i mange år. Jeg kan det meste om trening og kost, så skorter ikke på "viten" - heller motivasjon, sykdom og kroniske vondter i ryggen. Etter hvert som skadene har kommet har jeg måtte forandre treningen, noe jeg aldri helt har godtatt. Brått måtte jeg ta hensyn og kunne ikke trene med max belastning. Blei rett og slett driiit sur og fortsatte helt til jeg ikke kunne, blei innhenta av fornuften.. Det var ikke verdt flere uker med møkk vond og stiv rygg. Fant fort ut at jeg var mot normalen, jeg var aldri så fin i kroppen som når jeg hadde treningsstopp. Samtidig likte jeg ikke følelsen av å bli svakere, muskler som forsvant osv.

Det ska bli et lite helvete begynne å trene igjen. Så lenge jeg hoder meg så å si frisk, kan det gå bra. Men med kronisk uvi som legen ikke finner ut av, er det litt kjipt. Det blir uønsket opphod og man kommer aldri helt i "form".Ryggen vil også melde sin ankomst, stivhet en pleier melde seg 4-6 uker etter trenings start.
Med meg er det enten eller, gidder ikke småtrene 2 ganger i uka, det gir meg nada. Det blir full pupp 4-5 ganger i uka, er det jeg liker og trives meg. Selvfølgelig må jeg trå varsomt de første 6 ukene, men det skal jeg vel holde ut.

Blir nå spennende hente maten Mandag kveld - håper jeg er bra av denne hersens forkjørelsen til da, krysser fingrene.

Får legge ved litt Januar inspirasjon til slutt her da - julestasjet er ryddet bort og erstattet med annet stasj.


Gratis oppskrift på malen til lyslykten fnner du HER
Ha en fin kved :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)