Mine sider.

06.06.2013

Strikket trekk til lampeskjerm.



Vi hadde en gammel "retro" lampeskjerm liggene på jobben, som Bente, "bossen! min, fant ut det måtte skje noe drastisk med.
Ergo: Det ble nytt "strikketrekk" til den.
Valget falt på blått Eskimo garn som jeg hadde liggende. Driver med den berømte "garnslankinga" så da er det bare bruke det man har - og det skal ikke stå på "lageret" Det begynner heldigvis å minke litt - men ser jeg har forferdelig mye bomull i forskjellige varianter og tykkelser liggende.
Har en liten plan, får se om den blir gjennomført... ikke alltid DET skjer.

Her er nå trekket til lampeskjermen. Den kommer i to varianter.... selvfølgelig et "prinsetrekk til "prinserommet" - som du ser under.





Oppskriften er min egen.
Pyntet med bånd og sølvherte - syns det ble riktig så flott jeg.... og en prins verdig :)

Har du ingen liten prins, så kan du enkelt fjerne bånd og hjerte, vips har du et trekk du kan ha utenpå en lampeskjerm hvor som helst i huset )




Da blir det slik, plaint blått trekk.
Ser for meg det blir lekkert med en chabby chick lampefot til denne her varianten - godt det er loppis til helgen, kanskje jeg finner noen skjulte skatter ;)

Brettet dere ser i bakgrunnen på det siste bildet, har jeg forresten laget selv :)
Bare for å skryte litt ;)

Det var dgens litte "visning" - nå skal jeg hive meg over et rosa trekkn trekk av samme sort, prinsessa må jo og ha et :)

3 kommentarer:

  1. SÅ flott lampeskjerm, jeg har også strikket en selv . Blir mer personlig når man lager noe selv :)
    Jeg tror også at det hadde blitt fint med en shabby chick fot til.
    Heldig du som har fått en så kreativ og flott praksisplass :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, hyggelig at du likte den, akkurat ferdig med en i rosa også nå :)
    Heldig med praksisplassen min ja, at jeg får gjøre noe jeg liker og at jeg kan ta hensyn til vondtene mine når de sniker seg på :)

    SvarSlett

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)