Mine sider.

25.10.2012

Tett i pappen????



Neida, er enda oppegående - tro det eller ei.
Har laget litt kremmerhus av papp i dag og jeg følte meg ganske tett i pappen da jeg var ferdig...var liksom ikke mere futt i meg.
Kjøpte et juleblad i går Alt om julen fra Ukebladet, og der var det faktisk litt inspirasjon å hente.
Prøvde meg nemlig på noen kremmerhus her om dagen, men fikk det søren ikke til. Hadde nok en veldig dårlig kremmerhus dag, alt klissa seg og blei skrukkete. Men inni dette heftet var det en mal...så kopierte den over på et ark og vips var alt såre enkelt.
Testa først et par som ikke blei bra, brukte litt for stiv papp fant jeg ut. Så byttet til kartong som jeg hadde kjøpt til å lage cupcake wrappers av, samt annen kartong/ark jeg hadde liggende.
Men fader.... det tar sin tid lage dette, så har brukt noen timer.
Noen skal fylles med julegodis og selges mens andre skal jeg selge som "pynt" på julemarkedet.
I farta kan jeg jo legge ved bilde av et par baby boots jeg har heklet i strl 3 mnd. ekstra høye i skaftet så sitter bra på foten.

Også smelt sammen noen cupcake wrappers i julemotiv, sammen med noen pynte pinner - til salgs på julemarkedet i Desember.


Så over til kremmerhusene :))


Disse har jeg laget stort sett av ark i en blokk jeg kjøpte for ca 2 år siden på Panduro.
Så har jeg brukt en bomull "pad" og gnidd på en stempelpute og deretter over arket. Da blir det en gammel og litt slitt look.
Brukt hullmaskin rundt oppe, samt klippet til kanten øverst med mønster saks.

Laget litt forskjellig str, måtte jo teste det ut :
Her er det en rød variant hvor jeg har puttet hvite servietter oppi.
Klistret noe jule stasj utenpå, sikkert fin til polka griser :)


Dette er den stive pappen jeg ikke fikk spesielt dreis på.
Det ble to små kremmerhus med blå sløyfe og blå pynt..

Så blei det noen blå og hvite kremmerhus. Hadde noe s"måkartong" som måtte brukes.

Dette kremmerhuset har jeg ikke gjort stort med.
Arket var ferdig dekorere, jeg har bare limt på en blomst.

Grå kremmerhus med nostalgisk motiv. Rev kanten rundt bildene og hadde på brun
stempel farge. Limte de på kremmerhuset og vips hadde jeg to nydelige produkter.
Ikke fått satt i snor i alle, tenkte noen skulle få være uten også.
Pynter vel med servietter oppi, får se hvordan det blir.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)