Mine sider.

21.08.2012

To nye "ha på hodet" dingser fra meg.


Fått ferdig enda 2 hodeplagg i helgen som var.
Dette er til de aller minste, slik at de kan pynte seg litt til hverdags.


Heklet i staver og et enkelt hullmønster. Pyntet med blomster og perler.
Garn: hvit - Tuva.
Blå/ grå - Mandarin petitt.
Krok 4 på lua og nr 3 på bordren rundt
Farge: Hvit og blå/grått
STRL: 0 - 3 mnd.
Design: Mitt eget.
Fin barselgave.
Kan kjøpes her eller i min Epla butikk.
Pris 180 kr.



Det ble også en rosa lue i et annet mønster, har lagt ut oppskriten over her, så for den som har lyst til og hekle - det er bare å sette i gang.


Oppskriften på denne legger jeg ut, så ønsker du prøve deg - ja da er det bare å sette i gang.
Ellers selges den i min Epla butikk for kr 180.-
Garnet i lua er Lerke - blomsten har jeg heklet av tuva.
Krok 3,75 - 4.
Farge: Tror den heter støv rosa.
Blomsten er hvit.
Stl 0 - 3 mnd
Design: Mitt eget.



Disse tingene er noe av idèen min for den nye epla butikken. Gammelt design som man kan gjøre noe nytt med, eller beholde i orginal variant.
Jeg skal en tur i skatte kammeret til bestemoren min å se hva jeg finner av gode ideèr. hun har hele livet drevet med all slags håndarbeid så jeg vet det er mange godsaker liggende der.
Det er jo både populært med gjenbruk og gammel "look" spesielt på de små - og det er jo så fint. Strikking i Norge er datert tilbake til slutten av 1500 tallet, men ellers er det funnet rester av strikket plagg, datert 1400 - tidlig 1500 tall i Bergen. Du kan lese mere HER  om du er intrs i strikkehistorie :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)