Mine sider.

10.05.2012

søstern fylte 30 - hurra.



I går var det lille søs sin tur til å innta 30 tallet, så da er vi der alle 3 søstrene, dog...jeg forsvinner fra avtalen om evig 30 om noen mnd...sukk.
Våkna ganske tidlig i går og tenkte at jeg fikk lage noen cupcakes. Kjøpt meg noe nytt utstyr som måtte testes. Greit ha litt god tid når man bedriver slike syssler har jeg erfart.
Brukte en ferdig mix jeg har kjøpt på Panduro den er ganske god, men skal hive oppi noe sjokolade biter neste gang jeg lager de.
Også kjøpt meg en slik silikon form sette herlighetene oppi, en nye sak tl å dekorere med og sist men ikke minst - et cupcake tine som jeg kan frakte de med meg i. funker seff til andre kaker også ;)


Her finner dere fremgangsmåten . bak på cupcake posen.
enkel og grei skuring.





Dette er hva man trenger




Klar for å blandes.....





... Og vips var deigen ferdig.




Her er det nye brettet, i silikon. Bare sette formene nedi og fylle oppi.
Ikke fyll de for fulle, da eser alt utover og det blir et sabla klin.


Fiks ferdige :)


Her er den ene toppingen jeg laget. Den smaker himmelsk godt, ja for de som liker den type topping da.
Jeg brukte en annen ost og halverte oppskriften.
Bare husk at osten er naturell, tror ikke en med krydder gjør seg så bra her, hehe.











Den andre toppingen jeg valgte, var en jordbær mose fra pose.
En slik Dr oetker, sjekk nærmere her HER.
Ganske grei lage, kun tilsette melk og piske i noen få minutter. den smaker driiit godt...synes jeg da.







Så var det tid for å pynte herligheten. Har jo kjøpt meg et slikt sett fra cackas som jeg brukte forrige gang. Men synes det var litt dustete, spes måten man måtte lirke inn fyllet på, det var ikke særlig praktisk egentlig.
Da jeg så denne, følte jeg at den var mye smartere.

Her har man stor åpning og god plass fylle opp uten og måtte sikte inn får å få kremen nedi.
Det fulgte med 6 forskjellige tipper, skulle gjerne hatt flere.
Her er det bare skru fast lokket og sette i gang.
Det er greit om man har en del krem inni her, enklere bruke den da. Har linket lenger ned på siden hvor du får kjøpt tingene.










Slik ble resultatet denne gangen.
Måtte feire med lys på 3 av herlighetene, et for hvert 10 år hun fylte, hehe.

Har kjøpt en del strøssel pynt og elsker de rosa og off withe blanke kulene.
Kule pynten har jeg kjøpt i butikken, de er også fra Dr oetker og stod i hylla med andre bakevarer. Er en slik sak med forskjellig pynt i...6 stk tror jeg.
De rosa kulene har jeg kjøpt sammen med kake tinesilikon former/bakesettpynte dingsen på sidene jeg har linket til. de har mye snadder i denne nettbutikken.
Kjøpte også DISSE formene og de rosa kulene sammen med en konditorfarge.

De små geletoppene er også søte, de har jeg kjøpt på Aalens, sammen med de små marengsene jeg også har brukt.

Snøkrystaller og rosa perlepynt.

Lagde også et par roser av noe marsipan lignende saker fra Cacas. Får kjøpt de på panduros og megastore i forskjellige farger.



Måtte til og med pynte litt på selve formen ;)






De har mye fint man kan bestille på d sidene jeg fant disse tingene, så er verdt en liten titt.



Vi fikk i oss både middag, is, potetgull og cupcakes. Enden på visa var at mellom søs blei syk. fikk feber som kastet på seg og endet frysende under x antall lag tepper, men 40 i feber på veldig kort tid.
Trodde en sund hun var døden nær.... hørtes slik ut ;)
Men hun var visst i bedre form i dag, så var vel noe som kom og gikk???
Ønsker det meg ikke samme hva.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)