Mine sider.

10.03.2012

Mere strikking.

Siden det kommer en baby om noen mnd, driver jeg og lager litt forskjellige ting og tang.
Har strikket en rød kjole etter ønske fra min søster, og komponert lomme og hjerte fra fri fantasi. Ikke at det var all verden altså...


Garnet heter Balder Viking og er kjøpt på Bogerud. Jeg har brukt rundpinne nr 7 - 40 cm.
Det er en veldig enkel kjole så denne bør alle greie å strikke. Rett strikk og perlestrikk rundt og rundt.
Strl jeg strikket er 3 - 6 mnd.
Brukte 2 nøster a 50 gram og det holdt akkurat, ikke 1 cm for mye. I oppskriften står det at den samme garnmengden skal holde også til en strl større, men det gjør det IKKE.

Hjertet har jeg heklet i bomullsgarn med heklenål nr 4.
Det samme brukte jeg rundt lomma.
I oppskriften var det to mindre lommer, men jeg valgte å strikke en stor.
Oppskriften er hentet fra er baby hefte jeg ikke helt kommer på nå, får komme tilbake til det senere.



Her ligger delene klare til å bli sydd sammen.



Seler og knapper. Skulle egentlig hatt større knapper, men det fikk bli som det blei.... de små.

Til salgs: 300 kr




Ferdig resultat, bare vente på banyen og ikke minst julaften nå :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)