Mine sider.

04.01.2012

Jul og nyttårs feiring 2011



Da har vi kommet til det ringe år 2012 - selve året for undergangen i følge maya - kalenderen.
Vil du vite mere om hva som sies i denne kalenderen, trykk HER.
Får håpe den "nye" tiden de skriver om blir fantastisk og at harmonien blomstrer, ikke noe hadde vært bedre en det vel?



Ellers er jo jule hysteri og alt som følger med, lagt seg for denne gang. Julaften er egentlig en slitsom affære. Man skal ordne seg, spise og dele ut og pakke opp gaver. Bare det ås kal pynte seg er jo ganske tragisk med tanke på alt man dytter i seg av mat og godis. Magen strutter jo av overflod utpå kvelden og man føler seg stinn og jævlig.
I pr hadde jeg ikke ønsket meg så mye stasj, har så liten plass så null mulighet til å oppbevare så mye.
Og heldigvis fikk jeg en del praktiske gaver.

Øverst her har vi en flott juleglede jeg fikk av moren til en venninne av meg sammen med et stoooort Norgesglass fylt med godis. Blomsten står like fin i dag som da jeg fikk den.
Fikk duft lys i både boks og som kubbe.
Gleder meg til "å fyre" opp.

Det blei også et lekkert hvit stett fat på meg, tror vedkommende hinter til besøk hvor fatet er fylt med godis, skal vel se det lar seg gjøre før katastrofen setter inn :)
Fikk også bøker og der var det en del godsaker må jeg si. Gaver fra kjøkkenet heter den ene boken som jeg fikk av søstern. Den er spekket med ideè om hva man kan lage og gi bort i gave, me like a lot:) Skal teste den browniesen det er bildet av her, den er med oste og peanutt glasur, dropper peanutten siden jeg ikke liker det, men kjører for osten.
Fikk også en bok av mamma, artige var at jeg hadde kjøpt akkurat lik bok til henne og hun igjen til søster`n. så vi satt der alle 3 med samme boka, men sturer ikke av den grunn. Boka falt i smak den. Mye lekkert og masse ideè skal jeg nok greie å hente fra disse kreasjonene som åpenbarer seg i denne godsaken av en bok.

Fikk en hendig "hosekeeper - box" av søster`n. Den var full av nyttige ting som jeg trengte. Elsker slike praktiske gaver altså. Den har fått plass på badet mitt og jeg har fått gjemt vekk litt artikler nedi boksen, så slipper de å stå samle støv fremme.
Av venninnen min fikk jeg denne søte hjerte bollen, som for tiden tjener som potteskjuler for julestjerne mi. Den nekter og gi opp, så hos meg er det jul helt til påske - hva blomster angår.

Fikk den 3 boka i Twilight sagaen av mamma, sett alle filmene og lest de 2 første bøkene. elsker jo vampyrer og slikt, så skal bli spennende se om boka er bedre en filmen.
Det blei jo litt skrubb og krem på meg også da, akkurat som jeg ønsker. Så er bare skrubbe og smøre nå - i hele 2012.


Noen som koste seg med pakkene og som hadde 
ventet i spenninge heeeeeeeeeeeeeele 
dagen 
på å få gyve løs på oppgaven.

Det blei skinkestek med tilbehør og spise samt hjemmelaget is til dessert
I år smakte julematen ganske godt, jeg pleier ikke være så begeistret for den slags mat, men i år gikk det ned på høykant.


Nå er vel og merke ikke dett bildet fra bordet hjemme hos mamma, 
men hadde ikke noe skikkelig 
bilde av maten fant jeg ut, så da måtte jeg være så frekk og finne et
 Hurra for google.


Her har mamma dekket nyttårs bordet, kan si at det IKKE så slik ut når vi var ferdig med å spise. Den lille prinsessa ordner opp med maten til de fleste og vi store prinsessene griser litt vi også.
Det ble høy temperatur ved bordet, nesten så taket løftet seg til tider.
Vi hadde kalkun med pølse snabber og medisterkaker til middag, selvfølgelig med litt alternative retter som blomkål pure og potetbåter med provance krydder - alt går i grisen.
Desserten var hjemmelaget karamell pudding og is for de kresne;)




Nyttårsaften var var klar så i år så vi rakettene, det rakk til og med falle ned noen snø fjoner før vi skulle ut å beskue nattehimmelen.


Det ble raketter for både store og små





Da gjenstår det å ønske alle kjente og ukjente et riktig godt ....









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)