Mine sider.

06.12.2011

Fløtekarameller.


Mens jeg var i farta, sveivet jeg i hop noen karameller jeg fant oppskriften på. Dette er mere fudge karamell som er myk, så jeg oppbevarer det i en boks i fryseren. De tiner fort så i grunn bare ta frem noen minutter før de skal spises.

Jeg lagde hele sulamitten i en stekepanne - teflon vel og merke.

Kok opp 2 dl fløte sammen med 100 g smør - 2 sp sukker og 1 ts vaniljesukker.
La det få et oppkok og bland det forsiktig, pass på å ikke rør for mye da det kan skille seg.
Deretter lar du herligheten koke på svak varme i 45 - 60 min.
Tror vel mitt stod ca 60 min, det var litt lenge. Den begynte å skille seg, men det fikses med en liten skvett fløte som man rører forsiktig inn.

Jeg  hadde gladpack nedi en isboka og hadde karamell røra nedi.
Hakket opp litt kokesjokolade jeg strødde over og satte alt inn i fryseren.
Der stod det i noen timer før jeg tok den frem og delte karamellene opp i passe store biter.

Og det smakte virkelig fløtekarameller.











2 kommentarer:

  1. OMG, har du ikke noe annet å skrive så foreslår jeg at du driter i kommentere.

    SvarSlett

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)