Mine sider.

24.09.2011

Naturens goder....

Vi jenter er jo opptatt av og holde oss "vedlike" og jeg er jo ikke noe unntak.
Så i dag leita jeg litt på nett og fant meg noen oppskrifter på både det ene og det andre.
Jeg er jo glad i alle kremer, såper, skrubber, sjampoer osv, ja alt som lukter digg er fint.
I kveld lagde jeg meg først en skrubb til kroppen, det er ganske så enkelt.
Brukte havsalt, brunt sukker, ingefær, kanel, bebyolje og litt olivenolje.
Har egentlig ikke noe spes mål på hvor mye jeg brukte - jeg lagde så jeg har til noen gangers bruk.




Tok en del havsalt og en del brunt sukker,
1 ts kanel og litt grovhakket ingefær rot.
Blandet så i bebyolje og en dasj olivenolje.
Rør rundt slik at det blir en passe konsistens.


Det vil ligge litt olje og vake på toppen, bare røre litt rundt så blander det seg.
Det spruter litt i dusjen når man skrubber seg, så er litt sukkersøtt til tider, men man blir jo såååååå fantastisk myk i huden.
Oljene gjør huden myk og glatt og det føles som den har fått ny næring innenifra.
Men nei, jeg spiste ikke denne guffa, et sted går grensen ;)
Ingefær og kanel er bakterie/virus og sopphemmende. I tillegg er bedrer ingefær blodgjennomstrømningen og kanel virker oppstrammende.



Lagde også en maske til fjeset med avokado og honning.
Skrell og mos en avocado
Varm et par ts honning og ha oppi.
Rør det til en jevn masse, du kan bruke en kjøkkenmaskin, men jeg gadd ikke det.




Laget også en skrub til fjeset bestående av salt og agurk.
Saltet blei litt for grovt selv om jeg knuste det og jeg hadde litt store agurk biter.
Hadde også litt bebyolje oppi.



Renset først fjeset med rense skum før jeg skrubbet det.
Hadde så på avocado maska og behold herligheten på i ca 10 - 15 min.
Den er litt "seig" å vaske av igjen, så pass på at du får av alt.
Hadde tonic på til slutt for å lukke porene og en nattkrem.

Så får se i morgen da om trynet tålte all denne avocadoen, brått sitter jeg der med utslett all over...hadde vært rimelig najs ;)

Har oppskrifter på noen hår kurer også, får komme med det etter hvert, har jo ikke sånt hår som trenger kur enda, men artig teste :)






Vi snaiks, Moccish.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)