Mine sider.

26.02.2011

Lavcarb Pizza

                                


Chili boller:


Jeg lagde dobbel porsjon, det jeg ikke bruker på Pizzae`n fryder jeg og har til middag senere.




800 g Svinekjøttdeig
2 egg
1 dl brødsmuler - Her brukte jeg 1 rundstykke.
Salt og Pepper
2 ts sterkt Chili pulver
Kan bruke vanlig Chili også.
Paprikapulver






Man må nesten bruke krydder etter hvor sterkt man liker det selv.


Stekes i stekepanne som små runde boller.




Pizza bunn:


0.5 beger Cottage  Chees
2 eggeplommer.


Bland dette i en bolle med stavmier - slik at det blir en jevn masse.
Tilsett 75 g revet ost




Stivpisk eggehviten og bland den sammen med oste massen. Vær forsiktig -. massen skal være lett og luftig.


Kle en langpanne med bakepapir og fordel massen ut tover.




Jeg stekte på nederste rille med varmluft - 150 grader.

Ca 15 - 20 min.


Bruker du over og under varme stekes den ved 180 grader 15 - 20 min.












Hva du har på pizzaen er jo opp til deg selv, jeg har brukt:




Ost på bunnen
Chiliboller
Bacon
Cherry Tomater
sjampinjong 






Toppet med masse reven ost og Pizza krydder.


Stekes ved 160 grader i 15 min.






Rømme/hvitløks dressing:


3/4 beger med rømme
2 store hvitløksfedd
Litt olivenolje
1 eggeplomme
Salt
Pepper
Paprika krydder
chili krydder
Gressløk


Rør sammen og smak til hvordan du vil ha den.



Jeg hadde i ekstra med salt, men brukte seltin... så har sin naturlige forklaring.




Jammy - smakte digg.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad om du legger igjen en kommentar :)